AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
598

Värderingar på Olika e36-serie Cabrio?

Nån som har nån humm om vad som e ett lagom pris på en e36 cab? 320-328 modellerna..

Sett flertal 325or under 90t och flertal runt 130t.
de är ju ändå 50 tusen i mellanskillnad..

Sulle va kul o höra vad ni som har cab gav för era e36or..

Tacksam för svar
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Beror ju väldigt mycket på vilken utrustning bilen har och och hur långt den gått, inte minst i vilket skick den är.

För en långmilad tidig e36 cab kan du få ge under 80 samtidigt som du får räkna med minst 150´ om du ska en lågmilad, välutrustad och riktigt fin av det senare årsmodellerna.

Bättre svar vet jag inte om just JAG kan ge...
E36 cab är mycket svårvärderad. I Sverige är priserna fortfarande relativt höga på cabbar generellt. Tror just en välutrustad E36 cabbe är en av få äldre BMW modeller det kan löna sig att ta hem från tyskland, där prisbilden är lägre.

Jag har ingen erfarenhet av att köpa/sälja E36 cab men jag kikade en del förra sommaren. Skulle nog valt att satsa på en fulldokumenterad lågmilad 328 med sporstolar i skinn samt med all svensk standardutrustning, trots att dessa är dyrare i inköp.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Det enda jag vet är att jag ska sätta ut annons och försöka sälja min 320 E36 Cab -94 nästa vecka. Silvermetallic med svart skinn, 13000mil, med 18" M-paralell, hardtop och all annan nödvändig utrustning förutom att den saknar AC och el-cab. Import för över 6år sen från aukt. BMW och full servicebok, Anser att den är i fint skick. Jag iaf ska begära 98.000:- för den... som jag tycker är mkt rimligt...

Kollade förut själv runt på flera innan jag köpte denna, dom där riktigt billiga 325 cabbarna runt 80.000:- var sällan något att ha.... Ofta ny-import och/eller med lite brokig bakgrund... Ville själv ha en 325 men skicket fick gå före storleken på motorn...
Pär:an, har du nå bilder på din bil då?
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Mert,

You´ve got mail :-)

/Pär:an
Wiman
Hej!

Jag har köpt en M3 cab -95 12300mil i toppskick ,,,fick den för 110 000:-

Billigt ,,ja jagvet det var ett klipp hon behövde pengar..

vart fann du den?
Wiman
I Stockholm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.