|
|
|
|---|---|
| Idag när jag tog bilen så gick inte fläkten. Hela acc´n går att ställa in och man hör hur spjällen ändras när man trycker på knapparna. ingen säkring har gått, och den har alltid gått som en klocka kan den bara tvärdö så? | |
|
Säkring? Relä? MVH: Henrik ///M3 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns ju ett effektslutsteg även på E36 så väl som till E46/E39 och dessa brukar ju ge sig med fläktbortfall som följd, så det kan ju vara samma fel på din bil om alla säkringar är hela. Jag vet inte om det är lika vanligt på E36 som övriga modeller, men det kanske de som har erfarenhet av dessa förtälja om. ///MVH Hasso Länk |
| jag har ju läst så ögonen blöder i alla trådar på forumet, men får ju inte reda på vart relät elller regulatorn eller motståndet sitter... skulle vilja testa ett koppla förbi så man vet om fläktmotorn går. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har fått ett mejl hoppas det kan vara till hjälp. ///MVH Hasso Länk |
| min har lagt av några gånger i sommar, alla gånger när den har stått i solen och blivit riktigt varm. När man startat bilen dagen efter så har den funkat igen. Jag ska plocka ur klimapanelen och kolla lödningarna tänkte jag, det kan ju vara så att det har blivit lite spänningar i plasten när den har blivit för varm. | |
|
Det är med all sannolikhet effektmotståndet som gått sönder. Det sitter på den vänstra sidan på värmepaketet. Ta ner skyddet under instrumenbrädan och titta in mot fläktpaket. Jag hade samma fel på min bil nyligen och efter bytet så fungerade det perfekt igen. Köp sedan ett motstånd till E-39:an så spar du drygt en hundralapp. Det passar och fungerar lika bra som det till E-36:an Motståndet till E-36:an är av någon underlig anledning dyrare. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
| Jadu Simon när du säger det så stog den i stekande sol hela dagen men men.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.