AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.255

Kamremsbrott i 170km/h...

Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Min 323:a fick nådastöten på Knutstorp. Kamremen gick av i motorinbromsningen av rakan. Farten var ca. 170km/h. Frågan är hur motorn ser ut nu? Toppen är kass, det räknar jag med. Att byta toppen ska nog inte vara några problem men att byta kolvarna också... Kan de ha klarat sig?
Jag har en hel motor liggandes med kass botten men med en renoverad topp som jag tänkte plocka med.
Frågan är ska jag inrikta mig på att renovera motorn som sitter i bilen eller byta vevlager på på den lösa motorn eller jaga en helt annan motor. Min begränsade budget vill inte det men...
Någon som råkar ha en bra 323 E21 motor liggandes?

// Anders
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är något jag själv är väldigt orolig för att råka ut för själv...
Lider verkligen med dig... Hoppas att det ordnar sig snart...

Du bor i skåne står det... jag vet inte hur långt du har till Malmö men om du har tur så kan du hitta delar på www.returbilen.se eller på harrys till ett bra pris...

Av en ren nyfikenhet... om du tänker byta motor, varför inte satsa på en M20B25 istälet för B23? det skiljer nog inte mycket i pris, samt 30 extra hk....

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
bladh: är det du som har den svarta/mörka e21:an?

MVH
Johan K
svintoleffe
Jag har en 323 motor till salu, maila för info om motorn o pris.

MVH Leffe
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
(Bmwfreaken) Jupp, det var den technovioletta som jag kasade runt med på knutan.

(Mugge) Inga motorer på dessa ställen. Har gjort en snabb koll. Dock så ska bilen ändå rivas ner under vintern och förses med bur och riktig väghållning samt något mer plåt :) så det är ingen brådska. Bilen ska vara igång till nästa säsong. Synd bara att man missar en två, tre körningar i höst.
Sugen på en m20b25 men folk tar så förbaskat mycket betalt för sina motorer som har rullat 20.000mil i hårt tempo. Gillar dessutom karaktären i 323 E21:ans motor.

(svintoleffe) Du har mail!

// Anders
svintoleffe
Du har nu mail.

MVH Leffe
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Jag tror din motor är ganska risig!:( Förmodligen så har vissa ventiler tryck hål på kolvarna. Så såg min 2Liters E30 motor ut ialla fall. Men beror på hur långt ventiler och kolvar sitter från varran. Plocka sönder motorn så ser du!

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Jag ska ta mod till mig och lyfta på locket. Har varit nära nu ett par gånger men har backat precis innan... Det är nog ingen vacker syn :) Väntar nog några dagar till.

// Anders
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag har 3st 323 e21-motorer liggandes. Alla är i mycket bra skick, förutom en motor som har portad topp, trimmkam mm. Den motorn har förmodligen en trasig kolvbult, eller dyl. Men toppen på den motorn är kanonfin!

Säljer alla 3st motorerna inkl 1st 323i e21 för 6000 spänn.

Finns i stockholm!

Mvh johan
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Nu har jag tagit mod till mig och öppnat motorn. Det jag fruktade har hänt. Alla kolvarana har varit upp i ventilerna och vänt. Bara att kasta...
Ni som har mailat mig om motorer tackar jag men jag får nog se över bilen istället just nu. Det får bli motorjakt till våren.
En frisk topp har jag men är det någon som har en bra underdel som vill sponsra så säger jag inte nej :)

// Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.