|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag äger en BMW 328 Ci -00 6000 mil, manuell När jag växlar ner vid ex omkörningar hörs alltid ett snabbt sjungande/skrikande/slirande ljud från bakvagnen. Vad kan detta vara. Kardanen? Vore tacksam för svar. | |
|
Kardan? JAG tror med på bakaxeln men är inte säker! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
Tack för ditt svar. |
|
stefannorr |
Putte99> Testa att gå på sökfunktionen o skriv in typ 328 AND skriande,eller oljud eller annat så kanske du kan få mer tips om ev fel. |
|
Hej Stefannorr Jag har redan gjort det och testat en hel del olika sökord. Tyvärr har jag inte hittat någonting. Mvh Putte |
|
stefannorr |
Ok,de är inget ja känner igen att ja läst om,har inga mekarfingrar men ett bra minne o kan inte påminna mig om något liknande inlägg,ska va att de slarvats med oljebytet i bakaxeln möjigtvis men de ingår i insp 2. |
stefannorr |
Tillägg...fast numer snackas de ju om long life olja i vxl lådor o bakaxlar..men byt bara svammel med evighetsoljlor. Har själv bytt i min automat fast de ska va long life,o när ja gjorde beställningen på BMW så höll dom med om det. |
|
Ok Jag har tyvärr heller inga mekarfingrar. Detta är knepigt. Jag skall ringa BMW imorgon. Jag återkommer och berättar vad de tror/säger. Tack för tipset om oljan. Mvh Putte |
|
|
Bra jag vill veta om jag hadde rätt:D! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
| (www.bildelsbasen.se | |
|
testa "e46 AND oljud", du hittar ett par länkar varav några skulle kunna stämma in på din felbeskrivning ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.