AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
646

Missljud från bakvagnen

Hej

Jag äger en BMW 328 Ci -00 6000 mil, manuell

När jag växlar ner vid ex omkörningar hörs alltid ett snabbt sjungande/skrikande/slirande ljud från bakvagnen. Vad kan detta vara. Kardanen?

Vore tacksam för svar.

Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Kardan? JAG tror med på bakaxeln men är inte säker!

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
Tack för ditt svar.

stefannorr
Putte99> Testa att gå på sökfunktionen o skriv in typ 328 AND skriande,eller oljud eller annat så kanske du kan få mer tips om ev fel.
Hej Stefannorr

Jag har redan gjort det och testat en hel del olika sökord. Tyvärr har jag inte hittat någonting.

Mvh Putte

stefannorr
Ok,de är inget ja känner igen att ja läst om,har inga mekarfingrar men ett bra minne o kan inte påminna mig om något liknande inlägg,ska va att de slarvats med oljebytet i bakaxeln möjigtvis men de ingår i insp 2.
stefannorr
Tillägg...fast numer snackas de ju om long life olja i vxl lådor o bakaxlar..men byt bara svammel med evighetsoljlor.
Har själv bytt i min automat fast de ska va long life,o när ja gjorde beställningen på BMW så höll dom med om det.

Ok

Jag har tyvärr heller inga mekarfingrar. Detta är knepigt. Jag skall ringa BMW imorgon. Jag återkommer och berättar vad de tror/säger.

Tack för tipset om oljan.

Mvh Putte

Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Bra jag vill veta om jag hadde rätt:D!

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
(www.bildelsbasen.se
testa "e46 AND oljud", du hittar ett par länkar varav några skulle kunna stämma in på din felbeskrivning

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.