|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
tjo grabbar! imorgon köper jag min efterlängtade BMW 528i -98, hehe tycker ni att priset är rätt för denna bil????? * Pris: 100.000:- * BMW 528i-98 * KANONSKICK * Cossmossvartmetallic * Sportläderstolar med värme * Shadow Line * 5-vxl manuell * Klimatanläggning Dubbla Klimatzoner (Stora Kliman) * BMW Proffesional RDS Radio * HIFI System Proffesional DSP (10 högtalare) * CD Växlare (6 Skivor) + bandare * Telefon Nokia handsfree * Stora Färddatorn * Eltaklucka * Antispinn * 4xElhissar * Vita Blinkers * Dimljus * Fjärrstyrt C-lås * Orginal BMW Larm + immobilizer * Elgardin/elrollo + sidgardiner bak * 6xAirbag * BMW Aluminium-fälgar (17" med 235/40 fram och 255/40 bak) * 16500mil verifierade av förenade bil Stockholm (Observera! Full dokumentation - Fullservad hos BMW (Tyskland) - Full servicebokbok - kvitton finns på servicen gjorda - senast servad vid 16400 mil) * M-Sportpaket * M-Chassi * M-Multifunktion Läderratt med multifunktion * Nyservad * Nybes + Nyskattad ha'de // Zandman | |
|
OBS!! Det är en 528iM!!!! |
|
| Det är ok pris. | |
|
Priset känns helt ok men fanns 528iM redan -98? Trodde den kom -99 men det är kanske så att M-paketet är monterat i efterhand. Hur som helst, lycka till med köpet! ___ BMWCS #5157 |
|
|
Verkar klart vettigt pris, lite varning för miltalet som i sig inte är konstigt alls, men konstigt nog(!) kan försvåra försäljning när det är dags för dig. /Simon |
|
|
Petitess: Det var många år sedan Förenade Bil fanns i Stockholm, de försvann nån gång i slutet av 80-talet. Men du menar kanske BMW Sverige. I övrigt verkar det vara en fin bil till rimligt pris. |
|
|
jaha då får man skämmas då, trodde det hette så i stockholm, kom inte ihåg vad det stod på kvittot. har givit mig själv en flatsmäll på örat så jag hoppas jag är förlåten nu ;-) //Zandman |
|
|
programmer skrev: "Priset känns helt ok men fanns 528iM redan -98? Trodde den kom -99 men det är kanske så att M-paketet är monterat i efterhand." vv.red ut det här åt mig: fanns inte 528im -98 ???????????? är det eftermonterat ????????????? |
|
|
Även jag är väldigt övertygad om att E39 IM inte såldes förrän from 99 i Sverige. De är iof inga konstigheter om de är eftermonterat, kolla bara så de är fackmannamässigt monterat. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Är det inte svart innertak på M-paketet ifrån fabrik? |
|
|
wendtan: det är en importerad 528im!!! det står inte högst upp ser jag, men det står "fullservad av bmw i tysland" danielb: "min" har svart innertak :) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det fanns ej "original" M -98 utan det är eftermonterat. Enligt de uppgifter jag har fått så var en första med M-paket 09/98 dvs den första -99:an. PS Vart hittade du den? Jag är själv på jakt efter en iM men -00 nyare plus silver. Trodde jag hade koll på alla annonser DS Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
stefannorr |
Har du ingen länk till bilen..låter misstänksamt i mina ögon... |
|
Jag är 250% säker på att M-sportpaketet kom under 1999. Det kom efter lanseringen av M5, som ägde rum strax efter årsskiftet 98/99. Men M-sportpaketet till E39 går att köpa i lösa delar direkt hos BMW-handlarn och går utmärkt att eftermontera på vilken E39 som helst. Antracit innertak fanns att beställa -98 och är ett tillbehör som inte behövde beställas i kombination med M-paketet, utan gick att beställa separat. Så vad gäller utrustningen på bilen i fråga tycker iaf inte jag att något ser "misstänkt" ut. MVH Chrille |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det man dock ej får vid eftermontering är att det ej är m-chassi vilket man får om man köper originalmonterad då det ingick i paketet. Sedan håller jag även med stefannorr. Det låter misstänkt billigt. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
stefannorr |
Länk tack??? |
stefannorr |
Länk tack??? |
stefannorr |
100 000 för en 98 låter ok o billigt med norrbottensögon sett. Själv har jag en BMW 523 Ia 96-skinn.stora acc med restvärme,dyra dyra 17 m.m(bmw .och har fått i inbytespris 120 och 123 000,men som sagt de är norrbotten,dessutom är bilen bara körd i Luleå och servad här och bara rullat 9050 mil.(fullserv o lite till på BMW) Men inbytespriser motsvarar ju inte försäljningspris privat,men skulle jag sätta ut den så skulle jag börja med 115 000 minst. |
|
hehe, ska lägga upp en länk imorgon när den är MIN!! så ingen annan snor den för mig ;) //Zandman |
|
|
btw, finns det ingen databas man kan kolla i och få reda på vad som satt org. monterat på bilen när den var ny???????????? |
|
|
BMW kan skaffa fram den informationen till dig. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.