AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
731

LÅNG bilhandlarhistoria. (varför BMW är bätter än S**B)

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
tja på er, e bara tvungen o skriva av mej lite.

var i lördags (tror ja) iväg o kollade på en bmw 320ik -88 i gbg, (mer info under "försäkring och värdering" topic "vad kan en bmw 320i -88 vara värd?"

åkte ner kollade på bilen tog en liten provtur o kände på motor låda bromsar o så vidare, värkar OK så jag hälsar säljaren att jag åter kommer senare.

har lite telefonkontakt med ägaren och bestämmer att vi skall ses på tisdag igen, ringer o snackar med honom på måndag förmiddag o kollar så att allt är OK (skolle kolla gamla besiktningspapper o kviton o liknande) men då hadde hans regbevis inte kommit än men det sukke komma på tisdag (igår),

ringer o kollar att allt är OK på tisdagen, allt i sin årdning, så ja fixar en chaför ner till gbg (bor ca 10 mil norr om GBG) och bestämmer en tid o plats att träffas, allt det fixat, sätter mej i belen ( s**b 9000) åker ner, (tar e6:an så vi kommer från hisingen i te GBG) men ute på hissingen vid OKQ8 macken vid biskopsgården så dör koplingen på s**ben så vi blir stående mitt i korsningen, ut o rulla upp bilen på en trotoar, ringer ägaren o säjjer vad som har hänt o att jag kommer att bli sen, men att jag skulle ringa när jag var påväg igen, får tillslut tag på en polare som kan komma ner o bogsera oss, under tiden så ringer ja ägaren igen o säjjer att vi skall mötas i morron istället (onsdag, idag) men då säjjer han att han kan komma bort med bilen så ja kan kola den o papprena igen, han får reda på vart vi står o han kommer bort.

kollar alla pappren, värkar vara isin ordning, bjuder 8000:- för den, utan sterio, (var utsat på 10 000:-) han säjjer att han vill bli av med sterion med så då sejjer aj 8500:- han går med på de, vi drar iväg o skriver papper, han tar några sista kort på bilen, o afären är gjord,

tillbaka till polaren med sin s**b den tredje polaren dyker upp med sin bil o vi börjar boksera, jag får bli bokserad då det bara är jag som blit det innan, vi biokserar bilen bort till Ale o stäler den där över natten,

så ni orka läsa hit iaf, inte så långt kvar nu.

kör sedan hem i min "nya" BMW, dagen efter ringer polren med s''ben o undrar om jag kan hjälpa han bogsera hem builen, vist som polare ställer amn upp, åker ner på eftermiddan o börjar bogsera hem, (låg i ca 50 km/h höla vägen) tog inte allt för lång tid o BMW höll sej nära 10l/100mil sträcket,

har nu kväll kört upp min första tank och är fortfarande nöjd med bilen.

va bara tvungen att skriva avmej lite, LYKLIG

mvh Erik Jakobsson

(O==00==O)

02 rullar fetast
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
det är troligtvis nån pakning som har gått i s**ben,

bilen är inte buskörd och är en -97:a

men det är inte mitt problem.

mvh Erik Jakobsson

(O==00==O)

02 rullar fetast
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.