|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
jao hammarström lyckades =) satan va den går! måste kanske redigera min signatur... =) Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;) |
|
|
skit att man var så lat att man inte var där på söndag!! klart den coolaste bil!!!!!!! Jodu, NH det måsste du :) |
|
|
TYKE känner jag dig? *funderar så de knakar* =) Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;) |
|
|
nu ändrad sign, tror ja vet vem du är =) va inte vi på samma bröllop? Riktiga motorer har 6cylindrar =) |
|
|
japp se värden är liten :) det finns ingen fim på min idol ( på Hammarstöm körning?) |
|
|
Visst finns det bilder : Länk Fler finns på Richards sida : Länk Jag var också för lat att vara där på söndagen, men dom bilar jag var mest intresserade av körde på lördagen. Att Hammarström inte dök upp redan då var ju synd.. /Mattias |
|
|
Hur gick det för R:en Nicklas?... kom inte loss tyvär, så blev inget köra...;( Alli: missade 2an?.. går väl inte att göra sånt i en bmwlåda ;) /mvh jocke |
|
|
Finns massa filmer på M3:an på Hammarströms hemsida : Länk /Mattias |
|
|
jadu jokko, ja fick inget tillfälle att köra den då bylle körde först när vi kom å andra gången så körde jag skylinen, sen blåste do av prova på, evkörning skulle bli efter alla andra klasser å vi ides inte stanna tills dess.. men de kommer fler tillfällen! vi ska väl ner på "en dag på racerbanan" iaf den 4sept. =) då blir de bankörning istället men de är nog fan inte tråkigt de heller=) vi var på midlanda för ett par veckor sen då tpc anordnade med osc och stcs, de va riktigt kul iaf. //Nicke |
|
|
Jo har sett endel bilder från det, såg riktigt skojj ut, hade man varit ledigt och däckkontot varit lika stinnt som det behövs så hade man hängt på och kört nåra vändor, men vintern får utvisa om det går att köra bana fort med en nästan original bmw E36, har redan köpt lite grejjer som skall monteras, och sen ska det investeras i RIKTIGA däck till nästa säsong.. så vi får se.. recentet jag funderat på blir nog nåt som detta.. Chassi: FK Väghållningsats (fjädrar dämpare) M3 Diff och Bromsar (förstorade luftintag från fronten till bromsarna), Red dot belägg och vätska. Fjäderbenstag fram och bak OMP (har dessa redan inte orkat skruva dit dock) R-Däck 225/45/17 (lutar åt Toyo Trampiro) Urkopplingsbar ABS (inkopplat) Shortshift länkage (redan monterat..) Nya Bussningar i Polyurethan. Motor / drivlina: JWR Chip JR Filter med kallufts intag nere i fronten. M3 Avgas med M3 Grenrör och Remus slutburk. Ny koppling med Starkare organisk lamell. sen får man se.. har börjat ta av fälgarna och ska lämna in och locka om dom och kolla att dom inte är skeva osv.. sen blir det införskaffning av däck, och FK satsen skall beställas, resten ska jag ta eftersom.. får se hur mkt man hinner, vintern är juh lång och garage finns så, ska nog inte lätta den mer än standard lättning med urplock av det lättaste lösa när man ska köra.. får se vad man kör, siktar på att ha en skojj bil som håller för lite bus utan att rasa med nåt stup i kvarten. /mvh jocke |
|
|
du måste skaffa mer MOS i maskineriet juh =) de löser nog hammarström åt dig //Nicke Riktiga motorer har 6cylindrar =) |
|
|
vad betalar du för en lack på fälgarna jokko? ;) Riktiga motorer har 6cylindrar =) |
|
|
jokko: en gnutta nervös, en bit ryssig låda och på toppen av det en nypa klantighet så nog fan går det :)) |
|
|
Ska juh inte lacka dom fälgarna som jag ska ha R:däcken på i samma färg som original, utan det blir lite mer rejsigt vitt ;).. kostar ca 1000 - 1500kr beroende på om det är mkt skador som ska slipas till osv, jag ska juh först fylla i lite och slipa själv så han slipper göra så mkt underarbete.. det är inte pulver lack utan vanlig billack som jag ska använda, var skeptisk först, men efter att ha snackat med rally åkarna och polaren lackade sina i samma färg hos samma kille och det har hållit kanon för han 1 säsong så är jag övertygad om att det håller helt ok... dock är det juh inga grusvägs sladdningar som gäller..men det har jag juh min vol*o 144 till så det är juh ändå inget problem ;).. jo viss, lite mer effekt vore väl inte fel.. men det är inte allt, 200-210hk räcker rätt långt om man övar sig på att köra och har hyfsade hjälpmedel (däck, bromsar osv..) så vi får se... Gällman är säkert sugen på att ordna mos i maskin annars om det krisar, men det är en senare fråga, jag ska börja i rätt ända tänkte jag, och ha den som projektbil eftersom den är så pass fräsch i kaross och lack och chassi överhuvudtaget, och motorn går riktigt bra för att vara original så är det bara.. ;) får jag på grenröret och sådär så borde det räcka för att ha riktigt kul om man bara får en diff och rejäla ankare.. /mvh jocke |
|
|
Al*: jo jag vet, det är lätt hänt.. ;). lyckades rätt mkt med det det på min 535, men då var lådan lite halvtaskig på den på 2an, synkringarna dvs.. på 325an är lådan klockren och det har då inte hänt än iaf. /mvh jocke |
|
|
Jokko: Länk _______ //Niklas |
|
|
Såg det igår på powerbörsen, är jäklikgt sugen, men har så mkt grejjer som skall betalas denna månad, så kan inte inhandla däck förens senare i vinter tyvär. /mvh jocke |
|
|
Pitebo: Det var inte min koppar packning som inte höll tätt, jag rev motorn i förrgår och tittade in i cylindrarna och vad ser jag där? På ettans cylinder har jag en FEM centimater lång spricka! konstigt att den läckte vatten! Nu blir det nytt block med 90,5 kolvar! |
|
|
BDH>>>>>>>>>>>> thats make sense =) men vet du vad, ditt nya block lär spricka om du har de lika mkt borrat..? du har juh inte hunnit speciellt långt innan de gamla sprack... bara en fundering.. //Nicke Riktiga motorer har 6cylindrar =) |
|
|
ja det är på tok för mkt borr då det ska överladdas... tyvärr, satsa på 90.5, de är dessutom starkare än 92 och 94 och sen så kan man ju använda orginalpackning om man håller sig under 91mm.. Jag rekomenderar att du o-ringar och åker vanlig packning, verkar vara svårt att få till det där med kopparpackning så det håller på en gatbil... Jag dagdrömmer lite om en hårig M30 3.0 i 02:an, men M10:an får nog hänga kvar nästa sommar också! men det hade vart gött med en högvarvig M30 med trippla dellortos=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.