|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Vi ska köra med min 525:a , Bakvagnen åker ner för översyn nu ikväll. Sen får man hålla tummarna på att allt funkar som det ska på lördag. Öhman : Du får allt sätta igång nu så du inte hamnar efter. :oD Mycket i sista minuten för mig nu (som vanligt). men den här gången ska kopplingen funka och så kunde jag inte ge full gas förra gången. ...mer ska det bli. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
ja ska väl till pite men kanske inte köra BMW på strippen, ska nog spöa en polares S60R awd istället, körde den med G-tech pro competition som visade på en 13.36 repa å en 13.37 repa, 60Fots tiderna och 201m tiderna stämmer väl överens med de tider bilen visat på Blackrace, så går den under 13.5 på strippen får man juh vara nöjd tycker jag, kul iaf å se hur bra G-tech:en stämmer =) bilen är helt standard. just nu tokmekas de i en polares typhoon så den oxå blir raceklar till helgen, www.rackeltrim.se meka nu ihop å vässa på vad ni nu har å meka i så blir de säkert en bra uppslutning på långnäs. //Nicke Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;) |
|
|
Nicke: Tror du min packning höll =( Ikväll blir det mongo skruvning igen =( Jag ska bara köra där oavsett! |
|
|
The sentinel: Du verkar ju inte heller vara ute i helt god tid! |
|
| BDH, vilken packning är de som har gått??? toppen eller?? isf bör du kolla så det inte spikar, en o-ringad M10 ska inte packningen gå på i första taget! | |
|
BDH : Jao, men det ska nog gå om vi inte hittar något väldigt allvarligt i bakvagen som vi inte redan känner till. Synd på din packning hoppas det löser sig. Vill ju syna bilen. Som det ser ut nu blir demonteringen klar idag sen ska vi svetsa och förstärka bärarmarna, pressa i excentriska bussningar och montera nya bakvagnsbussningar. Sen ska allt ihop igen, det som strulat mest hitills är handbromsen. Sen blir det till att jaga däck, i värsta fall få jag köra med 14" bak ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
| surt om det blir regn hela helgen ;) allt donande i onödan | |
|
Det blir inget körande för min del, koppar packning suger fet balle!!!! Gjort allt rätt och det läcker ändå =( |
|
|
faan menar du att de inte höll nu heller danne? hur tjock är packningen? faaaaaan sååååå tråååkigt. //Nicke Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;) |
|
|
nä det läcker redan på tomgång =( Den är gjord av 2,5 mm koppar. Pitebo: Jo det är topp packningen men jag har bara skjutit en packning av originaltyp fast med 94mm hål för kolvarna och sen o-ringade jag och har inte fått tag i en sån ännu, lev tid 3 veckor =( Testade med en helt original packning den höll i 1 sekund sen for den, sen har jag låtit skära ut en koppar packning i vatten skärare och gjort enligt konstens alla regler men det läcker redan på tomgång =( |
|
|
Yel_low: lär bylle köra sådär fort själv istället ;). var ute och testade Gtechen föresten, den visade 13.182 / 188.96kmh på min bil.. men det kan juh bero på att den inte satt fast så bra hahaha... ;) nää provade 2 gånger till, och med dålig start ena gången och andra så var öppna filtret varmt så den gick kasst på 1an och 2an (öppna filter är egentligen efterblivet, skall avmonteras) så fick jag ganska jämna tider med strippen jag körde i piteå.. dvs 15 - 15.2xx och IDENTISK slutfart, så jag tror den stämmer riktigt bra faktiskt.. får se hur jag hinner, är jag ledig så kommer jag ner, har kört ihop sig lite på jobbet, ska bli intressant och se om R:en kan köra en 13.5 tid eller bättre. /mvh jocke |
|
|
Grattis till nya bilen föresten, har juh inte hunnit se den. /mvh jocke |
|
| BDH, som jag förstått så är 94mm packningen en skärringspackning med bortpillad skärring, en sån skärringspackning har legat på piteå motorslip, men det var ett tag sen, och de har kastat mängder av gammla grejer senb dess, ring och hör... | |
|
tror ni det blir någon körning idag? ser mycket mulet ut =( hur länge räcker tävlingen ungefär? |
|
|
ja vafan vi har inte tagit oss från min gård än mot strippen vi har grejjat i typhoonen hela dan nästan de strular med laddtrycksstyrningen pga en kass wastegate, moddning på hög nivå utförd nu så söndag blir väl brassdag hoppas jag/vi //Nicke Jokko, jo de e juh som att lära en gammal hund sitta... öhhh =) mja nja vi får väl se vad tidkorten säger. //Nicke AGAIN Riktiga Motorer behöver ingen respirator.. ;) |
|
|
blev ju inte så jätte många som körde..... var dock bara halva dagen pga att det började regna.. Vad hände med e36 320turbon? |
|
|
Han bommade tvåan och sen rullade han i mål ! |
|
|
aha, så de var inte värre =) synd bara att man inte fick se den gå för fullt... finns det någon film eller något på den? Vad har den kört som bäst? |
|
| Hur var det idag? Hammarström körde 9.6/235km/h kan det stämma????? | |
|
Det stämmer ! Personbästa för han, såg riktigt bra ut med Hjullyft på 2an :) ///Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.