AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
574

ingen ström till matarpump

vi
191
vibbe
Z3Mc-98
jag har bara 6volt på ett stift och 9 volt på ett annat vad kan det vara för fel, är det något relä eller styrbox, jag har en tds -93
jag har letat på forumet och inte hittat något utförligt svar alla verka ha problem med pumpen som jag nu har en extra av till salu för jag inte kolla strömmen först.
/M
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
ingen som vet?
ett nytt relä kostar 150 kr så jag får väl prova och hoppas.
/M
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
nu har jag bytt relä och fortfarande ingen ström till pumpeningen som haft liknande problem. jag har slut på ideer.
/M
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Efter att ha tittat på elchemat så tror jag att pumpen ska gå hela tiden efter att tändningen är påslagen ifall du startar bilen annars ska pumpen bara gå när glödningen är aktiverad. kan det stämma. och om pumpen inte går när motorn är igång kommer det någon disel ur returen vid tanken då? hur mycket kommer det när pumpen fungerar?
/M
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Pumpen går en stund när du vrider på nyckeln så det byggs upp tryck..sedan går den igen när motorn startats..ta bort in kommande vid filtret vrid på nyckeln då ska det spruta kraftigt om den fungerar
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Har läst någonstans här på forumet om nå jävla krocksensor. undra om den jävlen har nått med att pumpen inte får ström?

Själv har jag samma problem som vibbe och har testat allt även nytt relä. har nu kopplat direkt till pumpen med hjälp av en strömtjuv och ett relä.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.