|
|
|
|---|---|
| Vanos som rasslar på M5 är känt. Jag undrar om det ska vara endast första sekunderna eller om det rasslar/knackar hela tiden? | |
Morten B |
Min rassler ved start, spesielt når det er kaldt (=vinter) |
|
Jag har hört en 00:a rassla precis vid starten, sedan när den slogs av och startades igen så lät det inte. Det är nog precis när man har startat dem och när de är kalla. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Endast vid start. | |
|
Ja precis, bara i ett par sekunder när bilen startades kall. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Den jag är intresserad av låter som en diesel på tomgång, är det vanosen som är på väg att ge upp då? Vad kostar sånt att laga? | |
| DU kan kalla mig för Amos.... | |
|
Det ska ju inte rassla hela tiden för då är det något som är fel. Som jag har uppfattat det så ska det inte vara några problem om det bara kommer upp i någon sekund vid kallstart. Jag har hört att många låter så. Vanosen kan väl inte vara dålig på alla som låter så? //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
dom låter som en diesel på tomgång, det är ingen fara, bara att köra vidare ######## # PAJALA # ######## |
|
| Prova söka, det här ämnet har vart uppe i flera trådar tidigare. | |
|
Det ska ju inte rassla hela tiden för då är det något som är fel? Vad kan det vara för fel då?ventilerna? Om BMW märkesverkstad ej kan hitta felet vad gör man då? kör vidare eller vad? |
|
|
den ska rassla hela tiden, det e inget och oroa sig för Hade en 99 och den jobbade som en diesel. BMW sa att det helt e normalt!!!! kolla här Länk |
|
| Om man stör sig för mycket på att den rasslar vid tomgång, kan man byta vanos kuggaxlarna/dreven.Har bytt på några bilar, & dom blir tysta efteråt. | |
| Vad kostar det ca. att byta vanos kuggaxlarna/dreven? | |
| ca 45000 kr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.