AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.487

Så kollar du hur långt bilen egentligen gått

Te
9
Tess
Bmw 325i -93
Jag har fått höra på ryktes vägar att man kan kolla hur mycket sin bmw "egentligen" gått.
Speciellt om man har en import så kan det vara lite svårt att verkligen veta att mätarställning stämmer.
Enligt detta lilla rykte så ska man när bilen är avstängd hålla in trippelmätarknappen och sen vrida tändningen ett hack. Då kommer det upp en massa siffror vilket då ska vara bilen verkliga mätarställning. Efter de här siffrorna så kommer det ytterliggare 5 olika siffrorkombinationer. Typ 357151 sen 450 o.s.v..
Sen när alla de här sifferkombiantioner har visats så går alla mätarna i topp och sen tillbaka..
Jag har försökt forska om det här och jag tror inte på att de första siffrorna skulle vara den riktiga mätarställningen. Enligt min bil så ska den ha gått 35000 och inte 16000. Jag har kollat alla mina kompisars bilar både svenska och tysksålda bilar. Och ingen av deras mätarställningar stämmer heller. Så min fråga är??
Finns det någon som vet vad alla de här sifferkombinationer är för något. Ett av dem är en bit av bilen chassinummer. Men resten?? Något måste de ju stå för..
Jag ringde till en bmw verkstad och återförsäljare men de hade ingen aning om vad det var.
Så om någon vet något om detta lilla fenomen så skulle jag gärna vilja veta... Man blir ju lite fundersam...

M-Power
Det är bara en skröna! Använd sökfunktionen och Importguiden för att få reda på mer info!

Sifferkombinationerna innebär enligt BMW själva inte ett dyft.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Hej och välkommen till forumet föresten :-)))

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Te
9
Tess
Bmw 325i -93
Jo, man tackar..

Okej, så det där ska inte betyda något..
Jag blev liksom lite fundersam.. För man blir ju lite orolig när ens mätarställning står på 16000 och en annan visar 35000...
Men då är de tdär bara skitsnack... Nu blev jag lite lugnare..

M-Power
stefannorr
Skröna var ordet,en av dom vanligaste påståendena/ryktena som skrivs om när de dyker upp nån ny forummedlemmen som sagt bara skitsnack.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.