|
|
|
|---|---|
|
Bilen startar inte, ibland När den stått i minst 12 timmar startar den inte. Den enda skillnaden när de startar eller inte startar är att startmotorn inte går. Den går att rulla igång. Har provat att lägga i växel och rulla bilen för att få startmotorn i annat läge men inte startar den. Har provat att hålla nyckeln i startläget i ca 30 sek för att få fram ordentlig värme, men inte startar den. Gått 14800 mil. Förslag? Jag har sökt och läst men inte. När jag rullat igång den och låtit den gå i ngn minut, stänger av den, sen går det att starta den. Blir inte klok på detta. | |
|
Har även prövat att ladda battariet över natten. Men inte, dessutom nytt batteri. Misstänker ärjade poler vid startmotorn men är ju tvärt omöjligt att komma åt. Måste insuget bort i så fall. Brukar det räcka med kontaktspray? Kan det vara startmotorn som krånglar? Eller den så kallade solenoiden? |
|
|
Inga svar ännu... Ytterligare info, när jag rullar i gång bilen och den får stå på i ca 30 sekunder så kan jag starta den igen. Om den bara är igång i 5 sekunder starar den inte. Det verkar som det är ngt som blir varmt efter ca 30 sekunder och som gör att den då startar. Vad kan det vara. Behöver verkligen hjälp. |
|
stefannorr |
Generatorn?? |
|
borde inte vara den eftersom den faktiskt startar efter att den varit i gång i ca 30 sekunder. Om generatorn vore trasig skulle den ju inte ha laddat under den tiden. Som jag sade, lurigt fel. |
|
|
Kan vara glappkontakt vid kabeln som ger tillslaget till startmotorn. Hade det själv på en tidigare bil. Lycka till/Berbel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.