AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.508

Klima på e39 kalluft i mitten men varmt på rutan och fötterna?

Al
6
Alensan
528iAt -99
Hej!

bmw540 e39 -96

När kliman är igång så kommer den härliga kalluften i mitten på utblåsen. På ruran och vid fötterna kommer det varmluft! Inte kul när det är 30 gradet i solen! Har ni det ochs såhär? Kör en sväng och känn med handen upp vid rutan och nere vi fötterna, min blåser inte kall luft där?! Det kommer bara i mitten segmentet.

Mvh
A
Byt mikrofilter om du inte redan gjort det!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Ehm..Kalle, hur skulle microfiltret påverka temperaturen i respektive utblås menar du?

Jag tycker nog att acc'n ofta blåser enbart i mitten, kanske vill den ha det så? Om du ställer om den till att blåsa på fötterna respektive rutan, enbart, blåser det kallt där då? Hur luften skall fördelas, det har jag egentligen ingen aning om, kanske någon annan som vet, men en gissning kan ju vara att den/de motorer som jag förmodar reglerar vart luften skall ta vägen, inte gör det de ska.
Kanske styrs även detta av det älskade fläktmotståndet(motsv) som har en tendens att ge med sig. Kolla lite bland gamla inlägg om detta och se om du hittar någon med samma symptom.
Min tanke var att kylluften inte borde kunna tränga genom ordentligt om microfiltret är igensatt, men det var nog ett lite märkligt resonemang när jag tänker efter. Då borde det ju inte komma någon luft över huvud taget.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Fr
27
Fredski
525xd -10
Jag har samma problem med min E34 vilken inte har ngn ACC.
Vore kanon om ngn hade nån idé om vad det kunde vara. Lite jobbigt när man ska ta bort imma på vindrutan o det är varmt ute ;-)
Mvh
/Fredrik
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

För mig låter det mer som ett mekaniskt fel, prova att köra "alla" lägen i ej autoläget och full fräs på fläkten, kan vara så att något
av reglagen hängt sig.
Kör ruta, mellan och fotläget var för sig så ser du vilket som kärvar.
Jag tror som sagt på att reglagen hängt sig, orsak icke bytta filter, dvs. smutts om orsak.

Härligt med semester..... eller hur.

Vänligen Tommy

NoFear
Al
6
Alensan
528iAt -99
hej!

Det hade antagligen hängt upp sig. Allternativt att det var så varmt den dagen och att det inte finns tillräckligt med gas för varma dagar.

Nu får jag kalluft vid fötterna och i mitten. Uppe vid framfutan blåser det inget vad jag kan känna. Bara naturligt blås när man får upp bilen i 100km/h och det gåt ju på 6,4 sec :)

Mvh
A
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Alensan:
"Bara naturligt blås när man får upp bilen i 100km/h och det gåt ju på 6,4 sec :)"

Aha... därför det gick så fort här om veckan ut mot Verkö.. du hade det varmt i bilen :)

Mvh
Patrik - hör allt, ser allt :)

___
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.