AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.706

Hur beställa Biturbo packningen?

Sida 1 av 2
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Tjena tjena!

Har fått nys om ett företag här i västerås som kan beställa hem en alpina B10 bitrubo toppackning till mig. Men nu till kruxet!
Dom måste veta mitt reg nummer :(

Det är ju så att jag har ingen sådan bil utan håller på att konvertera min m535:a. Någon som kan berätta hur jag skall lösa mitt problem? kanske någon annan som varit inne på samma banor?

//Putte
Tjenare..

Hur mkt skall du igentligen ladda?.. Jag tror du kommer klara dig med o-ringning och orginalpackning, för dom håller för väldigt mkt!. Det är nog bara waste of money om du ska slanta upp för en b10 packning..

Mvh Fredric, Malins bäckgrens pojkvän ;)
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Gå in på www.alpina.de

Där finns reservdelskatalågen till Biturbo.

MVH Jonas
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Gå in på www.alpina.de

Där finns reservdelskatalågen till Biturbo.

MVH Jonas
Ja men han får fortf inte beställa några alpina delar eftersom han inte äger en egen alpina. Du kan dock beställa hem en packning och sedan ge den till honom..
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Hej

Är det sant att man inte får beställa utan man äger en egen Alpina, låter inte klokt...?
Kan väll ändå inte stämma....

MVH Jonas
kolla användargalleriet ta kontakt me en ägare å fråga om d e ok att låna hans nr?

---
WWW.JK-RACING.SE
I samarbete med:
www.tribal-racing.se
www.bobkit.se
TMT

Pu
112
PutteJ
M535i -85
Fredde535m:

Jag har tänkt börja med att ladda 1kg men man vet ju att det inte slutar där så jag köper en ordentlig packning på en gång så vet jag att grejjerna håller.

JonasJ: Om du är sugen på att tjäna några slantar kan du väll skicka efter en sån så köper jag den av dig. Du kan ju maila mig om du är intresserad av lättförtjänta pengar =) Det vore hur som hellst jätte bussigt av dig om du kunde göra det!

Förresten Fredric: En HELT offtopic fråga =), är det malin bäckgrens från hallstahammars pojkvän du är?

//Putte

//Putte
Putte: Okej packningen skall hålla för över 1bar. och då pratar vi orginalpackningen, Vissa säger att den håller för 900hk. andra säger att den håller för 350. Så nån stans mittimellan ;). Och ja jag är malin's pojkvän från hallsta, hon är här i skåne hos mig nu, de va därför ja visste vem du va ;). Har varit i hallsta nån gång med min bimmer också. du kanske har sett den?

Mvh
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Fredde535m:

Jo jag har också hört att org.packningen ska hålla för bra mycket. Men jag ska även använda den för att sänka kompet. Sen behöver man ju inte vara orolig att nått ska "pajja" när jag har alpina packningen och o-ringat block =) Jag vet inte om jag sett den faktiskt..Men nästa gång du kommer till hallsta och hällsar på henne kan du alltid skicka ett mail så kan du komma upp till garaget så kan du kika hur det går med mitt projekt =)

//Putte
PutteJ:

Du slår på stort med andra ord. En såndär packning är väll inte direkt billiga?. Jag kommer köra orginalpackning med oringat block å topp. Sen får man se hur långt det håller. Jag kommer nog inte till hallsta med min bmw mer detta året. för jag pysslar som sagt med lite saker jag också.. Men jag kommer gärna förbi å kollar in din kärra.. Vad ska du köra för snurra?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Näe, toppackningen är inte billig... Den kostar 4600kr!=(
Ventilerna är också dyra, en avgasventil kostar 1800kr om ja inte minns fel...
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Fredde535m:

Jag kör med min redan trimmade m30b35 snurra. Motorn kommer givetvis att renoveras innan turbon åker på. Men lite annat godis tillkommer också på motorn under vinter hoppas jag.
Det låter härligt. När jag var där uppe sist fick jag onda blickar från volvoraggarna utanför statiol. Och sen va de nårra fransmänn som ville köpa min bil också.. vågar knappt åka dit med den igen ;). Har du MSN eller något sånt så kanske vi kan snacka lite om bilarna. vi verkar ju iaf ha samma mål..

Mvh
Ps. när jag skrev snurra menade jag turbo ds.
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Du kan adda mej på puttejonsson@hotmail.com

Kommer köra med en kkk27 till att börja med. Får se hur bra responsen blir och så.
Äh Putte, sälj den där gamla rosthögen och köp något som varvar över 8000 ist ;)

Mvh Per
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Nu ska perra vara ganska tyst tycker jag :P
Hähä :)

Mvh Per
P_
33
P_J
M3-replika vs s38/b36
ASCONA B
är du säker på att alpina packningen passar jag var i kontackt med en som säljer sådana och han sa att den inte passar
Pu
112
PutteJ
M535i -85
Jo den ska passa. Har snackat med en sån har en sån på en m30 spis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.