AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
905

Ms på M10

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Nu börjar bitarna ramla på plats men det sista frågetecknet är fördelaren. Jag vill köra en fördelare med halgivare och en vanlig bosch modul. Kan man använda grejjerna som sitter på maskinen nu det är en 86a?? Den är ju brytarlös och har en tändmodul. Sen är det väl bara och svetsa vikterna..

det borde funka bra, det är dock en magnetgivare orginal tror jag, detta gör att tändkurvan inte kommer att bli helt rak, för det finns inga raka kurvor=) hehe nej skämt och sido så hinner magnetgivaren inte riktigt med, så den dalar en eller ett par grader vid höga varv, tror dock inte detta är nåt problem alls...
Här kommer jag in och är lite nyfiken,, vad menas med att svetsa vikterna? vikterna som sitter längst ner i fördelaren?
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Ja vikterna menade jag centifugal vikterna i fördelaren. M20 givare går ju inte att använda med ms tänkte att det borde vara lika på m10 motorn. Det ska ju vara en så kallad hal effect sensor. Det som sitter orginal på min tror jag är en induktiv. Ska kika vad det sitter på saab900 imorgon.
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Vilka andra givare kan man köra med Läste om nå mangneter mm Helst vill jag sköta det från fördelaren. Hur ser jag att det är en hal som sitter i fördelaren???
en hallgivare skall ha drivspänning. dvs. den har 3 trådar. matnings spänning, signal, signaljord.

en induktiv har bara 2 trådar, signal, signaljord
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
har du boschfördelare på M10 motorn?
Är det inte hallgivare i redan nu så är risken stor att du kan flytta över innehållet från en liknande boschfördelare till saab eller volvo då bosch inte ändrar nåt i onödan.

/Per
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Saabens ser annorlunda ut ska kolla hur många kablar det går in. Tack för svaren så länge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.