|
|
|
|---|---|
|
Är det bara jag som tycker att 6000:- är lite väl dyrt för Inspektion II, vid ca. 9000 mil, på en 318 E46 -99? Efter att ha sökt på forumet så verkar det som att det kostar 6000:- för en 328. | |
Helga |
Japp. Det är för dyrt. Kolla följande priser..2.390 kr. för insp II Länk MVH Helga Helga |
|
Ska precis serva min 328iM coupé -96 (Inspektion II). Är detta ett seriöst företag? Kollade upp med olika BMW-ställen i närheten och det billigaste var på 4500kr, men på Jarls kostar det endast 2147kr !! Någon som har erfarenhet av detta företag ?? |
|
|
Om jag förstått tidigare inlägg så gjorde i Jarls riktigt vad som skulle göras på Inspektion 2. Möjligt jag har fel, kolla tidigare inlägg om Jarls. |
|
|
Ok... 2723kr var det visst för Insp. II 2147kr för Insp. I Detta är ju konkurrenskraftiga priser hur som helst... |
|
|
Det pågick en diskussion om dett häromdagen i Länk Naturligtvis skall man alltid ta dessa argumentationer med en liten nypa salt och bilda sig själv en uppfattning. men som sagt var det är inte som en BMW service på Solna men man betalar inte för den heller och mekarna kan säkert vara trevligare än på "STORA VERKSTAN". Man skall alltid vara uppmärksam och om nu en verkstad kan pruta på timpriset lite samt hålla kanske 15% lägre på delar så blir det liksom inte halva priset per automatik utan att något mer händer. |
|
|
Hos Jarls så tillkommer alltså bromsvätskebyte (450), växellådsoljebyte (4-700?), ev bakaxelolja (4-700?) och microfilterbyte (450-870), ev glykolbyte osv... Länk Men tänk på att dessa tilläggsarbeten också kostar extra hos BMW... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.