AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
509

Två fel på BMW 523i -98

he
28
heek
523i Sedan -98 (E39)
Hej! När jag skulle starta min BMW 523i -98 idag, hände följande: Klimatautomatiken vägrade gå igång, igen luft kom överhuvudtaget! Själva panelen med lampor osv fungerade som vanligt, men ingen luft kom. Inget fel på kylaren verkar det som. Det har varit kallt senaste veckorna, inatt var det -18 grader. Men förut har det aldrig varit några problem.

Sen fick jag problem med nyckeln, fjärrlåsningen som inte funkar längre. Men det är väl bara att byta batteri?

Ingen särskilt bra början på det nya året... =)

MVH Henke
Vet inte hur det är på -98:or, men på senare nycklar är batteriet laddningsbart, laddas upp när nyckeln sitter i t-låset. Batteriet kan ju iofs vara slutkört i vilket fall.
Kliman: Har tyvärr inget tips här.

FP
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Det är nog riktigt att inte fläkten drar igång med detsamma vid kall temperatur, det skall vara så.
Min drar igång först efter ngra minuter, detta för att
motortempen skall upp i grader först.
God fortsättning

NoFear
<¤¤00¤¤>
Acke
Hej !

Byt batteri i nyckeln !! Min slutade också att fungera i kylan. Killen på BMW sa att batterierna brukar lägga av så här på vintern. Det kostade 30 kr och han bytte på 1 minut. (Inget större fel alltså utan helt normalt)

Välvårdat kostar mer
Bo
80
Booba
525i -01 E39 M-sport
523i -97 E39
Sent skall syndaren vakna ...:)
Men jag svarar ändå...
Jag hade problem med fläkten i sommras och bytte då fläktmotståndet, tror att det kostade någonstans 6-700 efter detta funkar fläkten klockrent...
BMW-orginal det enda som finns att få tag i tyvärr...
I och för sig så började den med att krångla på så sätt att den varvade upp och varvade ner hela tiden för att till slut lägga av...
Mullerhawk har lagt upp en kanonbeskrivning under mekartips hur du byter motståndet...

// Booba
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.