AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.383

Skruvad mätarställning...trist!

Sida 2 av 2
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Köp den här du får garanti
(bortse avgasrör)

Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
LepriconXL:
Är det reklam det där?

Att köpa en sådan bil med sådan "extrem" färgsättning är ju lite mer än att bara köpa sig en bil, ja även mer än att köpa en BMW.
Personligen får jag säga att det var bland det hemskaste jag sett utan någon nämnvärd styling på....

Hoppas f.ö. att det löser sig med affären, och som Johan sa så finns det fina, oskruvad ex. på marknaden!

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Personligen så har jag lärt mig att helt och hållet utesluta importbilar när jag letar bil oavsett om den kostar 5000 kr eller 200 000 kr... det har lönat sig i längden! Tyvärr får man nästan säga eftersom de bäst utrustade bilarna är import....

4 Cylindrar är 2 för lite!
Fr
10
Franzon
E91 320d -07
LepriconXL: Ja, han lovade att bilen var ärlig, att serviceboken var korrekt och att bilens mätarställning EJ var manipulerad.

Den bilen skulle jag aldrig köpa...

Patrik_N: Jo, det har löst sig. Tyvärr kostade det mig lite pengar. Bl.a. så ville den "respektabla" auktoriserade återförsäljaren inte kännas vid de han lovade i samband med köpet. Efter mycket om och men så gick han med på att ersätta mina utlägg till hälften ( reg.besiktning och ozonbehandling). Bilen tog han, som tur är, tillbaka för den summa jag gav för den. Sen kostade ju försäkring, skatt, resor o.dyl. en hel del pengar. Totalt förlorade jag runt 10.000:- men hellre det än att ha kvar den bilen...

Upptäckte igår att den numera är till salu igen, den finns utlagd i bytbil.com och nu till ett ännu högre pris än vad jag gav för den. Miltalet är ändrat men är fortfarande lägre än vad BMW uppger att den har gått.

Så agerar en "respektabel" auktoriserad återförsäljare!! :-)

Mugge: Ja, de flesta bilarna som har "rätt" utrustning kommer Tyskland och angränsande länder. Om man bara anstränger sig lite kan man faktiskt få reda på en hel del om den bil man är intresserad av. Problemet är ju att säljaren inte vill hålla bilen åt en under tiden man väntar på svar från verkstaden i Tyskland...

Fast jag måste nog medge att jag är lite bränd just nu... Håller fortfarande på att leta efter en lämplig bil men tar det lite lugnare...

Vill än en gång tacka alla som bidragit med kloka kommentarer!! Jag hade tur ändå...det kunde ha varit mycket värre. Har läst om andra i detta forum som verkligen har råkat illa ut.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad var det riktiga miltalet som BMW kom fram till?

___
BMWCS #5157
En aukt återförsäljare som säljer importbilar. De är ganska lätträknade om vi säger så.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Länk

Ska en -01 E39 ha den gamla M-ratten verkligen, eller släpar det ett år mot M5'an?

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Fr
10
Franzon
E91 320d -07
Prgrammer: Bilen var inne på en Inspektion II den 11/12-03 och då hade bilen gått 147293 km. Den ställdes sedan av i februari 2004 och med tanke på hur den tidigare ägaren kört, ca. 5000 mil per år, är det rimligt att uppskatta den verkliga mätarställningen till 15300 mil.

Wendtan: En auktoriserad återförsäljare som säljer importbilar av det märket de är återförsäljer för är lätträknade. Däremot verkar det inte finnas några hinder för dem att importera bilar av andra märken...

Stephan: Right on target... :-) Vad jag vet så fick E39:an den nya M-ratten i och med "årsmodell" 2002. Det finns säkert ett specifikt produktionsdatum från när de bytte ut ratten. Kanske någon på forumet som vet?
js
42
jsvedin
Alpina B10 4.6 142/1 -02
Franzon.

Om det verkligen är så som du säger att bilen är till salu igen med ett lägre miltal än vad servicen i tyskland säger tycker jag å det bestämdaste att du polisanmäler firman samt går till pressen. DETTA ÄR ETT SOLKLART BEDRÄGERI! Vågar du inte ska jag hjälpa dig! Vad heter firman?

Mvh

Jesper
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hos handlaren som STEPHAN länkar till är alltså samma handlare som franzon köpt bilen av?

Kolla in den 5000 milade 750in (STEPHANs länk), jag tycker då att skinnet på förarsätet är väl blankt för 5000mil.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Tips... Det skruvas lika mycket med svenska bilar i stockholm....
De kollar ju inte folk lika mycket, så där blir vi lurade...
Själv säljer/köper jag inte en förän det kollats till 100%
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.