AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.142

Z3/4/8 på Automobil Classic 28 AUG - Rosersbergs slott

Sida 1 av 3
28 Augusti är det dags igen. Vilka ska med? Ska vi ha ett litet kortege från stockholm? Ska vi ställa ut eller bara "hang around"? hur gjorde ni 2002 och 2003 ? vad jag försått så kostar det inte nåt att ställa ut.
Utställarbilar ska vara där senast kl 9.45 och ska vara föranmälda. Då skulle vi kunna träffas någonstans för gemensam frukost kanske runt 8.00? Det tar typ 35 minuter dit från Cenrala stan? eller har jag fel?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har ställt ut där de senaste tre åren i rad, och alla gånger har jag kommit utan att ha föranmält mig! Å andra sidan kanske ni bör göra det iom att ni ju är några stycken den här gången.
Självklart tycker jag att ni ska ställa ut bilarna, det brukar vara väldigt tunt med Z3:or så i år får ni se till att ta revansch! ;) Dessutom slipper ni ju som sagt entréavgiften om ni ställer ut...
Jag grämer mig sjukt mycket för att jag inte kan vara med i år, hade gått och sett fram emot det i flera månader tills ljushuvudet på tentamensplaneringsavdelningen på KTH/SU fick för sig att lägga en tenta just den dagen. DOH! :(

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
jag tycker oxå vi ska ställa ut. Ni som vet att ni ska med maila till mig modell och reg nr så mailar jag en lista till Automobil. Så vilka blir vi?
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Alla reklambilder man har sett för den träffen under de senaste åren så syns det alltid massa Miator. Miataklubben verkar vara välrepresenterad. Så vi kan väl hoppas att vi får dit ett helt gäng Z:or. Vi måste ju visa att vettiga sportbilar inte behöver vara detsamma som "hårfrisörskebilar" ;-)
Jag jobbar på det i a f och tror också jag kan lyckas! Endaa nackdelen är ju att man MÅSTE vara kvar till 16:00 om man ställer ut, ´vilket är den detalj som brukar ställa till det för många. Men vi hoppas naturligtvis på samma goda uppslutning (minst) som det har varit på brostugeträffarna.

/B
Beppo: jag har sett bara bilder på typ MG och Deloren. men det brukar vara en del Ferrari och Lambo där oxå vad jag har hört. Fast Miataklubben och Alfaklubben brukar vara alltid välrepresenterade har jag hört (har själv aldrig varit där)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Jag dyker nog upp som det ser ut.

/Caspar
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Länk

Där står lite info. Däremot står det inget om sista datum för föranmälan. Någon som vet?

/B
Caspar, Beppo och jag? va??? inga mer? kom igen nu! Vi har inte haft ordentlig träff i vår del av landet sedan 1 May!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Tomas: Happ happ, vi hade en grymt stor träff 21 juni, så det så :P
Nåväl, tre bilar är bättre än inga alls!
En Z-träff i mitten eller slutet på september kanske kunde vara något? Som säsongsavslutning så att säga. Senare i vinter kan vi ju också ha en liten pubafton på godtycklig pub här i stan och skryta för varandra om våra bilar, rödljusrace och annat skoj :)

/Masten
har du börjat planera för septemberträffen?
angåened Automobil classic: Pratade med Gunnar i måndags och han kanske kommer med sin Z8.
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Tomas: Nix, inget planerat ännu. Får slänga upp en ny tråd om det så småningom.

Glöm för allt i världen inte att ta med kameror till Rosersberg, det finns MYCKET att plåta! :D

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Thomas: Blir det av att åka upp?? Bättre 3-4 bilar än inga...

Septemberträffen får jag nog gå till.. Tänkte ställa av M'en i månadsskiftet för att kunna plocka ner lyktor och annat innan det blir för kallt (blir nog under kapell på tomten...)

Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Kommer nog dit en sväng mitt på dagen, fär se om jag kan locka med polaren!

"Z4 love it"
Caspar> det låter lite väl tidigt att ställa av? har du inte möjlighet att låna garage att meka i senare på året? det lär bli en och annan cab dag under september oxå :-)

angående rosersberg: beror på vädret. regar det så hoppar jag. annar är det givet :-)

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ser tyvärr illa ut med vädret inför helgen.. :-(

Länk

Jag vet att det är tidigt.. men ibland får man ta sådant... Jag har en utmärkt plats på tomten, där jag lätt slänger upp en persenning över en ställning.

/Caspar
Länk
jag börjar leta garage för vintern för min snart oxå. men jag håller henne inregad minst till 15 November som nu i vintras (kör inte om det är rusk ute)

____

We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Jag ska nog kunna komma loss. Vore kul att hinna med en träff i år iaf.

Men kan vi inte spika nånstans att träffas, gärna i närheten av Rorsersberg då jag kommer ifrån uppsala.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Thomas: Har Du tiderna som gäller?? Vi kan väl mötas upp i stan och sedan plocka upp WeEeE på vägen och om det är några fler??

/Caspar
Länk
vad sägs om att åka ditt vid 10? det ligger någonstans vid skokloster?

____

eF
900
eFx
520d Touring -09
Jag kanske också kan komma loss, då skulle vi kunna åka tillsammans från Uppsala WeEeE..

/eFx
We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
10 är väl för sent om vi ska ställa ut...

Jag kan ta mig till Mcdonalds i upplands väsby, den vid rondellen. Ni åker väl förbi där eller hur?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.