|
|
|
|---|---|
|
kan man ha 15" fälgar bak på en Z3M?? någon som vet Länk | |
|
visst kan man det. bara du bibehåller hjulets totala omkrets genom att anpassa däckens dimension därefter. annars kommer ASC+T göra livet surt för dig :-) Vaddå, går du i tankar att köpa en Z3M och slänga på 15 tummare? kan tänka mig att själva tanken kommer väcka livlig diskussion här på Z forumet samt många åsikter om hur pass snyggt det skulle bli...:-) |
|
|
haha nä så är inte fallet jag har Z3M hjulupphängning på min e30 turbo men jag vill ha 15" dragrace däck bak och undrar om bromsarna får plats innanför en 15" fälg Länk |
|
|
just det. det där med bromsok kan vara lite problematiskt. Vad jag vet så har Z3M original vinterhjul i 16". Men jag kan inte tänka mig att någon M ägare kör sin bil på vintern sådet blir svårt att svara på om det vinns plats över så att man kan gå ner ändå till 15... Men har inte Jarls Formel1 Z3an 15" på sig? nån som vet? |
|
|
Vinterhjul till en Z3M är 17".... tror inte att det får plats mindre. Men om det löser sig så behöver du inte vara orolig för asc+t i a f, det finns ju inget antispinn på M-modellerna (förrän förrutom de som fick nya s54 motorn dvs 2002-) /B |
|
|
Det är väl fram som bromsoken är för stora för mindre än 17". Bakbromsarna är ju klart mindre så det kanske går.. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.