|
|
|
|---|---|
|
Hallå hallå, liten fråga bara. Vad bör man och vad bör man inte köpa på biltema till sin bil i motorväg? Rotor? stift? tändkablar? fördelarlock? Misstänker att man inte bör köpa någonting alls på biltema, punkt! men vill ju höra lite. // Show me the beeeeamer. | |
|
Börja med att be chefen om en veckas semester! Sök sedan på BILTEMA i detta forum och du har veckan räddad! Detta är nog en av dom mest avhandlade frågor i detta forum! Dessutom en av dom mest partiskt avhandlade frågorna där dom flesta är mot! Till synes ofta utan större mått av objektivitet! Fast det är min egen subjektiva uppfattning! Per L |
|
|
Jag köper i princip allt utom kamrem där, men visst finns det prylar som håller låg kvalitet... Mvh |
|
|
Det som talar emot att handla på Biltema är att du ALDRIG vet vad du får! Detta är alltså faktum, och inga subjektiva åsikter. Biltemas hela filosofi går ut på att allt ska vara så billigt som möjligt, både för dem att köpa in, och sedermera ut till kund. Biltema handlar således alltid där de får lägst pris, därför kan du ena gången få en produkt tillverkad av en välkänd leverantör, och nästa gång en kinesisk piratkopia - utan att veta om det. Biltema har som policy att inte uppge var deras produkter är tillverkade... Jag körde med Biltema-stift i min förra BMW, och det funkade perfekt i de dryga två åren jag hade bilen, medan min far monterade deras stift i sin Peugeot, och vips började bilen gå som en påse nötter. Biltemas helsyntetiska 5w40- olja är dock helt OK och prisvärd! Andra saker man med gott samvete kan köpa på biltema: spolarvvätska, tejp, avfettning. Reservdelar till bilen skulle jag dock inte handla där. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
haha håller med kalle där deras motorolja helsyntet 5-40 är det bra klassning på. Sen är det väl spolarvätska...hmm..ja det var nog allt jag handlar där... Oljan har jag iofs inte i BMW:n....det får gå i andrabilen det :-)..är ju bara en volkswagen så... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
bustorp |
Köpte skivor, klossar, backar, wire till E28 sist. Inga som helst problem. Filter, kamremmar/spännare, kopplingar o stift passar jag mig för av erfarenhet. Vill slippa göra om jobb ex. byta koppling. Verktygen med 10 års garanti är kanon! BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Har inte heller haft några problem med bromsdelar jag köpt där, men deras bromsvätska klarar med svårighet normen för DOT4... Fördelarlocket kostar runt 850:- överallt utom på Biltema; 500:- är ju lite billigare... Mvh |
|
|
Var det inte Vi Bilägare som utsåg Biltemas spolarvätska till bästa produkt, i ett test av spolarvätskor? Dyrast var för övrigt renat från bolaget, den hade dessutom en ganska oangenäm doft. Köpte frambromsarna till 318iS'en där, funkade perfekt. Skivorna bak på Audin köpte jag också där, funkar lika perfekt (Skivor bak är väl dock ganska svårt att misslyckas med, misstänker jag) Tie-rapsen är billiga på Biltema, dock förbannat färgglada. Kabelskorna funkar klart okej. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Det var AMS som testet med spolarvätskor var i har jag alldelles för mig. Köper aldrig vi bilägare och jag har läst det så....kan vara ute och cykla också men tror inte det :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Jag köpte Biltemas torkarblad till E34:an. Bara skit. For på OK och köpte nya. Klart dyrare, men klart bättre prestanda!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.