|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det går att få mer fläkt i bilen? Jag tycker inte att det kommer lika mycket luft in i kupén som på en del andra BMW. Får sitta med fläkten på max ganska mycket. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret | |
| Byt microfilter, det blev skillnad som natt och dag för mig. Kostar runt 300:- på Autowåx. Kolla in mektipsen här på autopower. Eller så kanske de där spjällen ställt till det för fläkten? | |
|
Jag tror att min bil är utrustad med microfilter, blir lite osäker. Om den är det så blir det ett nytt direkt, 300 kr är ju inte farligt. Får kolla in hur man byter det också. Om spjällen har ställt till det för fläkten, hur i såna fall? Kan man byta någon del för att få det att fungera (om det inte är microfiltret)? //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
| Är det en 92:a med AC eller klima så har den microfilter, det kom någon gång sent 90 har jag för mig. Jag tänkte iom att du inte hör de där ljuden längre så kanske något spjäll fastnat i halvstängt läge och hindrar flödet så att säga, men det är kanske lite långsökt. Min fläkt blåste knappt alls innan jag bytte filter. | |
|
Men dina spjäll lät väl ändå när du startade bilen samt när du slog av den trots att det kom dåligt med luft? //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
Jodå det gjorde de... Men de hörs inte när man startar bilen och fläkten, det låter för dovt för att höras då. De hörs bara när man stängt av. |
|
|
Jag får lyssna igen på min, men jag tror inte att det är några fel på mina spjäll då. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.