|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som kan hjälpa mig att svara på vad det kan vara för fel på klimatanäggningen i min bil? Bilen är en e46 318i 1999 och problemet är att rutorna i bilen blir typ immiga (En fet hinna) när jag kör med kyla på. Detta brukar dröja 1-2 veckor innan jag ser det efter sista rengöring jag hade av rutorna. Jag kör med friskluft in. Tacksam för svar | |
| Prova byt microfilter kan vara dom som är igentäppta. | |
|
Hmmm två trådar om samma grej? Jäjä... det är som fotbollsdiggaren här säger - filtren är kassa. Jag hade samma problem med min förra (samma som din) och efter service när alla filtren byttes var problemet borta. ___ En, men en BMW. |
|
|
Då kan du snart odla svamp i bilen..:-) /Johan |
|
| Jag har ett liknande fenomen på min 318i -88. Jag får också en fet hinna på framför allt framrutan efter ett tag. Men jag har ingen AC? | |
| det kan vara värmepaketet som läcker. då kommer ju kylarvätska (glykol) ut i kupen, dunstar och lämnar en hinna på fönstrena. | |
|
Oki, tack för alla svar! Får hoppas att det kanske räcker med microfiltret, annars låter det som det kommer kosta en slant :( |
|
|
jag utgår ifrån att ni inte röker i bilen? pappsen röker som en galning i bilen och den rutan ser man knappt igenom. |
|
|
Milhouse: av röken? :-) ___ En, men en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.