|
|
|
|---|---|
535power |
hej jag köpte en 535-89 med manuel låda för ett tag sen den tickade så mycke att jag renovera hela toppen med vippor och kam och sotsats men de e inga fel på bilen förutom att den drar så mycke soppa den drar närmare 1.8 statskörning och 1,4 blandad och landsväg 1.2 de e för mycke tycker jag den ska inte dra så mycke och jag gubb kör den så mycke som möjligt men den drar mycke endå vad kan man göra den har io för sig gått 25000 så de kan väll va det nån som vet |
|
Du kan kolla lambdasonden, när min gav upp så steg bränsleförbrukningen med ca. 3 dl/mil. /HB Freude am fahren |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Även luftflödesmätaren/luftmassemätaren bör kollas. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
535power |
jag snackade med RH Bilservice som är en riktig BMW mekaniker här där jag bor och där kostar lambdasonden 1650 och arbetet för bytet 400 sammanlakt 2050 och en co halts koll kostar 150 så bmw är billigare än mekonomen |
|
Lambdasond byter du ju själv, hur enkelt som helst, skruva bort den gamla, klipp av kablarna (om du köpt pirat dvs), skruva dit den nya! Sen så tycker jag att du inte ska ge mer än 1000:- för en ny lambdasond, själv gav jag 800:- då jag bytte min för nån månad sen. /markus |
|
535power |
ja vill inte ha pirat grejjer jag vill ha fina fräscha shyssta grejjer vart kan man köpa sonder billigt då |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.