AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
611

Går bara på 5, varför?

2
säjtan
325i -91
Hej!

Jag har en 325i -91 som bara går på 5 cylindrar, varför?
Har provat att byta tändspolen på den cylinder där tändstiftet blir blött, bör alltså inte få någon gnista. Har även bytt tändstift men inget hjälper. Det började med att den gick på 5 cyl korta stunder men nu är det hela tiden. Vill köra min BMW igen......
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
hur vet du att den går på 5 cyl, hur tar man reda på det?
Ol
156
Old
328i -95
Polarn hade en Nissan 200sx som gick på 3 cylindrar (4 cylindrig motor). Hans tändstift var också indränkt i bensin (blöt). Vi testade allt men kunde inte få igång den.

Till slut öppnade vi toppen och såg att en av ventilerna var trasig. Den hade helt enkelt gått sönder vid kanten (vid ventilhuvudet alltså).

Hoppas du inte har lika otur som han..

"First listen then shift"
2
säjtan
325i -91
Den går sämre och låter som en gammal folkabuss ungefär...
Be
51
Beemer4ever
325 coupe -93
Har du motortvättat den ? När jag gjorde d började min gå på fem. Bara upp me alla stift å torka nere i hålen. Sen är d väldigt lätt att knäcka isolatorn på stiftet närmast kupen. D hade förra ägaren lyckats me på min, så d bytte jag. Sen gick den kanon igen å har gjort sen dess.
Jeg hadde en 320 e36 med samme symtomer ,da var det en coil som var gåen .Det er ikke så lett å finne ut vilken cylinder den ikke går på,så må til et verksted å få kjørt diagnose på coilene.
Vy
119
Vyper
325i Sedan -05
Kollat så du inte fått in fukt/kondens under rutan där insprutningsboxen ligger o skall fixa allt??

Kan kanske va en värdelös lägesgivare oxo
Vy
119
Vyper
325i Sedan -05
vevaxelgivare alltså,, då låter det som den misständer och det gör den oxo men den misständer på alla 6 st samtidigt = Värdelöst drag o låter som man tappat avgassystemet på lite högre varv.. Brölar typ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.