|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har funderat på att köpa en BMW 535i E34 -91 Skulle vilja veta vilket försäkringsbolag ni rekommenderar? Nån som har nån ungefärlig prisuppgift på Helförsäkring. Bilen ska stå på farsan..19skadefria år..bor i mindre stad. Tacksam för svar! Mvh:Roger | |
|
Hej! Ringde 5olika bolag idag för att höra vad helförsäkring kostar på ovanstående bil Trygg Hansa: 8326/år 2500kr självrisk Folksam: 5700/år 5000 självrisk +600kr om 2500kr i självrisk Länsförsäkringar:7410 med 3000kr IF: 6712/år 3000 självrisk Dial:Kom aldrig fram ska testa igen imorrn. Nån som har nåt mer bolag jag kan testa ringa till?? Mvh:Roger |
|
netsix |
Testa SUSAB, dom har jag 6000:- för helförs helår med samma förutsättnaingar som du. Jag har en -95:a 740iA. Jag jobbar på en bilfirma och dom är billigast på många bilar. /netsix |
|
Okej..hittade deras hemsida..ska testa ringa dit på måndag..tack för tipset =) Har ringt dial nu dom är billigast än så länge helförsäkring 5529/år och självrisk 3000kr. Mvh:Roger |
|
|
Hej Testa att ringa till AKTSAM de ska vara billiga. |
|
|
Conny, min erfarenhet är att Aktsam skiter i byxan så fort du ens nämner att det är en BMW som du vill försäkra...då har du varit stygg eftersom man ofta har köpt bilen utomlands (fy...så hemskt!), du har lmfälgar och kanske AC och så överstiger din motoreffekt i de flesta fall 75hk vilket ingen kan hantera. Aktsam ville inte ens försäkra min kollegas Polo för att det var en Color Concept....sjukt...det hemska där var att den har skinnklädsel och lmfälgar och AC antar jag? Simon |
|
|
simon_en jag har en 520 89:a.funkar bra. den är i och försig svensksåld och utan ac. jag bor i ett slumområde i kalmar och betalar 3100 kr/år.det var det billigaste som jag hittade. ringde 6 olika bolag. |
|
| Finns det slumområden i kalmar. Ghetton...? Hehe | |
|
Bra för dig Conny att det blev billigt! Bara att gratulera. Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.