AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.173

Annan färg i motorrum/under huv? E39

bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Hej!
Var och kollade på en titansilver 525 Touring -01 svensksåld idag, blev lite fundersam när jag såg att det var en annan färg (som vit färg), under huv och i motorrummet. Ska det vara så? bilen verkade inte vara omlackad.
Så ska det vara. BMW har blivit "snåla" och lackerar numera inte insidan av motorrummet annat än med grundfärg.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Gasfot
Låter lite konstigt om det är en vit nyans men det är ju en tolkningsfråga. På min -01:a som också är titansilver så är det en "vanlig" gråaktig ljus nyans på undersidan av motorhuven och bakluckan. Nere i motorrummet är det silver utan klarlack och bilen är inte omlackad eller krockad.

Hur det är på andra har jag inte tänkt på!
bm
283
bmw325
320d Sedan xDrive-18
320d Touring-09
320d Touring-08

Snåla, ja det kan man då säga, det var nog en gråaktig nyans som du säger...ok man tackar för svaren.....

mvh
Marcus
K2
348
K2
523i -97
Detta har jag också reagerat på, ser lite halvdant ut att min e39:a eller t o m nya fem-serien inte är fullständigt lackade på undersidan av luckor osv, bara en matt halvfärdig yta. Skiten får bra fäste på sånt med rost som ett brev på posten efter ett antal år. Kanske räknar bmw kallt med att bmw-ägarna inte är som andra och putsar och donar så gott det går även på dessa ytor? Har inte kollat hur det står till med andra tillverkare nuförtiden, inte mycket som intresserar mig nu längre (vad gäller andra bilmärken).

/H.
in
438
inkognito
E34 535-92
Det kanske inte behövs mer än grundfärg. De kanske har snålat in på plpåten också, kolla om det e plast =)

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jo det ser ju inte snyggt ut!!!Annat var det på dom gamla E28:orna dom var lika snygga på insidan som på utsidan!!!Tycker BMW borde börja med detta igen för att leva upp till deras kvalitet som märket står för eller stod för?

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Helga
Även E34 var lackad med orginal + klarlack.
MIn 528 -97 är grönmatt på koffertens undersida.
Tråkigt!

Helga
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jag har oxå en titansilver och undrat varför i h-vete dom inte har lackat undersida på motorhuv och baklucka.
Hur är det på andra bilar som inte är silverfärgade, dom kan väl inte ha en mattgrå yta, det skulle se konstigt ut på tex en blå bil.

Sa
76
Sailor
520iA Sedan 2001
Jag håller definitivt med tidigare inlägg. Det ser för trist ut utan färdiglack under i motorrummet. På min tidigare Audi kunde man polera upp samma glans i motorrummet som på utsidan. Det verkar vara en konstig besparing som BMW gör. Som sagt, jag blev verkligen besviken när jag öppnade huven på min nyligen inköpta -01:a med titansilverlack (på utsidan)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jag har en svartmetallic och den är "svart" under huven. Vet inte om det är grundlack eller om det bara är ett tunt lager svart färg.

Men det ser onekligen trist ut, för man vill ju ha lite puts även under huven, för motorn är ju SÅ vacker!!

Fransosen
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Man blir mer o mer missnöjd med E39...
stefannorr
Min är lackad under men de är en 96 a de kanske var sista året?
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Min är lackad och det är en -97:a.

/Johan
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Min 96a är också lackad under... Nån som vet vilket år de slutade med det?
Min är vackert calyposröd under huven:) -98

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
jörgen_81
Såg det samma på en polares M3 E36 av 99 årsmodell hade daytonaviolet och svart både i motor rumet och i bagaget ser lite fattigt ut

J_81
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.