|
|
|
|---|---|
|
japp, japp, sen jag la ut senaste frågan på det här forumet har 535:an blivit sänkt 45/35 med en Weitec sänkningssats. hoppfull som jag var så tänkte jag att jag skulle prova om det gick med mina orginaldämpare... men det känns skit... så.. nu behöver jag köpa nya dämpare som passar till dessa fjädrar. Är det nån som har några idéer och erfarenheter pm vad jag ska välja för dämpare och var jag kan köpa dessa. Osså kan jag ju fråga hur det är att byta dämpare ifram, är det krångligt? /Markus | |
|
Jag kör med Bilstein på min 540. Är störtnöjd. Sänkte 40/40 med H&R fjädrar. Micke Olsson kör Sachs på sin och mig veterligt så är även han mycket nöjd. Inte så jobbigt att byta dämpare fram. Den muttern som håller själva dämparen i fjäderbenet KAN dock sitta rejält, men brukar funka med en mejsel och hammare att slå väck den. Dränk in den först i nåt rostlösande. Ett gott råd är att köpa ett par nya såna på BMW som du använder vid monteringen av de nya dämparna. Likaså byter man genomslagsgummin och dammskydden. De förstnämnda är inbyggda i MINA dämpare och dammskydden följde också med. Kolla om de följer med eller inte. Om du är intresserad så har jag nya dammskydd, genomslagsgummin och de båda muttrarna till dämparna. Köpte till min, men behövde inte använda dem. /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
| Säger som Kidde , Bilstein suveräna dämpare.. Haft såna på flera av mina Bimmers.. | |
|
SACHS sitter originalmonterade, och håller mycket hög kvalité. Sitter även som original på exempelvis Alpina... Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Vet ni någon bra återförsäljare till Bilstein då? har letat lite men har inte hittat några till min E28, -86(535). Sen kanske dom är i dyraste laget för mig, inga andra förslag på några billigare alternativ? Funkar det med nya fräscha orginaldämpare till sänkfjädrar? /Markus |
|
|
Några av återförsäljarna är: Länk Länk Länk |
|
|
Sachs på min 540 och det fungerar perfekt. så det är ett tips. //norda |
|
535power |
om du vill ha de bästa dämpare och sjädrar så kär me en sats från AC Schnitzer då om du har 17 tummare med 45 profil kommer du inte tappa nån komfort alls nästan men bättre väg hållning men de e en sak satsen kostar 18500:- så de e saftigt men i stort sätt de bästa du kan hitta till en e34 |
| nån som förövrigt vet hur stötdämparna är fästa i fjäderbenet på e28:or? äre jäkligt o byta dom? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.