AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
770

Svårvärderad E28 ?

Var och kollade på en 528i -86:a idag.
Den hade endast gått 14600 mil. Den var hel inuti då ägaren haft överdragsklädsel i alla år. Det var för övrigt endast 2 ägare på den. En gammal dam vill sälja den nu eftersom det inte blivit så mycket körning sedan hennes man avled för något år sedan.

Lacken var ganska repad på ena sidan från framdörr till bakskärm men annars var lacken mycket fin.

Den enda rosten förutom en del på kromet på stötfångarna var på tröskeldelen av vänster framskärm.

Bilen var troligtvis (förhoppningsvis) hemmaservad då den sista stämpeln i boken var från 1990 då bilen gått ca 7500 mil.
Motorn tickade lite lite men det lät inte alls farligt. Oljan var inte vit eller ngt likn. Den läckte inte heller någon olja.

Det satt nytt avgassystem på den.

Troligtvis dåliga si-batterier eftersom varken tempmätare, varvräknare eller förbrukningsmätare funkade.

Original BMW bavaria stereo samt elhissar fram och el.lucka. AC (fungerade ej).

Tyvärr var den rökt i, hittade lite aska men kände ingen kraftig doft.

Vad kan den vara värd, drar det låga miltalet upp priset eller är det den generella prisbilden som även gäller för denna vagn?

/Martin
-jag räds inte långmilare-
Glömde säga, Royalblå metallic

/Martin
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

När det gäller gamla "vanliga" 80-tals bilar så är det nog inte helt lätt att få ut några svindlande summor idag...Spelar nästan ingen roll hur många mil dem rullat(annat än att fler spekulanter kanske är villiga att ge dessa fåtal kronor för den)

Värderingen som jag ser det är knappast över 15' iaf...Troligen så är det inte många som ens vill ge det för bilen...

Lite nya Si-batterier kostar ju ingenting,dock är det ju inte speciellt lyckat(affärsmässigt) att måsta lacka om ena sidan,om man inte kan lacka själv..

Objektet i sig är ju (trots bristerna) värt att inhandla låter det som...528i E28 är dessutom en mycket fin vagn,som nu bör ha klassikerstatus tycker jag :)

Mvh Janne.
Lackskadan är i och för sig sådan att jag skulle kunna leva med den. Går nog att polera bort en del, dock inte allt.

Ytterliggare ett par saker jag glömde nämna; Sitter slitna TRX-däck på den. Såg ut att var ~3 mm kvar men de var torra så de behövs bytas (dyrt!) Laddningen sades inte funka riktigt som den skulle, generatorn uppgavs vara slut. Dock startade den utan problem. Även batteriet var på väg att ge upp enligt uppgift.

/Martin
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Det är ju billigare att köpa andra hjul komplett. Spara originalhjulen i nåt skjul. För TRX är ju lååååååångt ifrån billigt. =(

MVH Morgan.

Länk
Al
331
Alfred
M5 2001
Låter som du letar efter en ny bil men inte vill ge mer än 10. För dom pengarna och dom obejekten du tycks intressera dig för är det inte helt ovanligt att bilarna har blivit till åren gångna, rökta i, däcken hunnit bli slitna osv. Lägg dig på 25+ så kommer du att bli fövånad över hur många fina gamla e28or som finns.
Visa användare
279
norda
540iA -93
e28:or borde få klassikerstatus det håller jag med om jag har haft två st. och jag ångrar att jag sålde dom!! så jäkla snygga!

//norda
Alfred: När har jag sagt att jag letar efter en ny bil? Och hur f-n vet du vilka "objekt jag tycks intressera mig för"? Bara för att jag snubblat över denna bilen är det väl inget som säger att det bara är sådana bilar jag tittar på. För övrigt så har jag aldrig sagt att jag inte vill ge mer än 10' för en bil. Förstår inte alls var du fått dessa uppgifterna ifrån.

Givetvis vet jag att man oftast får vad man betalar för, bilköparregel nr.1!

Det jag undrade var om det relativt låga miltalet drog upp priset på denna vagn. (Som trots allt gav ett ganska bra intryck)
Jag vet också att det finns en del, men inte många, fina E28:or kvar för högre pris.

För övrigt har jag inte heller sagt vad detta exemplaret kostade.

/Martin
m2
223
m20power
BMW 535i E28:a modifierad
BMW 530d E39:a Touring
ser att det är E28:a snack..=) kul..

synd att ja int har någon bild på min.. det är faksiskt i jävlit bra skick..=)

men som sagt... E28:or är fina bilar...=)

//Danne
Al
331
Alfred
M5 2001
Lugn lugn lugn... Det är svårt att hitta välvårdade e28or. e28or med lågt miltal är ännu svårare. Så vad jag menade är att du ska inte bry dig om miltalet så mkt...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
RecerMartin: Låter som ett bra köp. Runt 20 verkar den helt klart vara värd. Den har mååånga mil kvar!
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Vågar man gissa att det är denna du är spekulant på???

Länk

Var själv lite sugen faktiskt.
Tinne: Ja det är den.
Vad var det som fick dig att tappa suget på den då?
Har du kollat på den? Ska ta mig en titt på den igen för att skaffa mig en ytterliggare bättre uppfattning.

/Martin
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Sugen, men fullt i garaget :)

Annars låter den klart trevlig. Lite omsorg på den så har man nog en kanon vagn!
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Bjud 10000:- eftersom annonsen är kvar får du den förmodligen för det. Får du den för 10' ska du vara nöjd! Har kollat på MÅNGA E28..
kan bara instämma 10000 är den helt klart värd !!!!!
Har själ ahft några E-28 och det är supersköna vagnar....

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.