AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
472

Är min låda slut?

Af
9
Aftermath
328i -99
När jag kör bilen och den är kall (-20) kan det känas som om jag inte trycker ner kopplingen när jag växlar mellan 1:an och 2:an. Det känns som metall mot metall och i bland kan det låta som om man putsar kuggarna. Kan det vara så att synkringarna är slut eller är det lite olja i lådan?Är det någon som vet
vad kan vara och vad det kosta att byta synkringarna?
Daniel79
vet inte mycket om e36 men på min e30 så va synkringarna helt sletna och oljan hade runnit ut sakta men säkert ur ett väldigt litet hål men förutom det "rakskurna drevs" lätet som uppstod när jag växlade så märkte jag ingen skillnad att peta i växlarna.

Detta hände iofs under det bättre och varmare halvåret och du säger att det behöver vara rätt kallt för att det ska putsa kuggarna så när jag tänker efter har jag inget som helst gott råd att ge! :)

Mvh Daniel
Af
9
Aftermath
328i -99
Tack för att du svarade. Jag ska nu ta och lämna in min bil, då borde jag få veta vad det är och vad det kostar.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Oljan i vxl-lådan kanske är gammal/smutsig och stelnar när det blir så kallt. fick samma fenomen när jag körde tjejens gammla Opel igår (15 grader kallt och har inte hänt förut på den bilen).
Crusty
Tja! E det inte så att BMW:s växellådor e lite tröga när dom är kalla? En kille jag snackat med på en BMW verkstad sa det när jag påpekade att lådan var trög mellan 1:an ocj 2:an! Oljan ska väl skvätta omkrting ett tag i lådan innnan alla drev e med på noterna när det e kallt!
Men gör den det när motorn blivit va´rm är det väl synkringarna som kan ses över?

"The Blue BMW"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.