|
|
|
|---|---|
|
Min bil har kokat ca 100 gr milt räknat. Först så var det fläktkopplingen som hade pajat. Den blev bytad. Bilen fungerade då i ca 2 månader. Sen var det dags för kokning igen. Då hade vattenpumpen gått åt skogen. Den blev bytad. Sen kokade den igen, då körde jag en megaluftning av kylsystemet. Allt fungerade tipp topp i 2 veckor. Sen kokade den igen. Fast denna gången började den rycka när jag körde, samt att den dog när jag stod på tomgång. Vita avgaser hittade jag oxå. Nu har jag avgaser i kylsystemet . Gjorde ett trycktest, Har lämnat in den nu hos en privat bilmeckare. 4500 :- med allt inkl planing etc etc. Detta verkar väl vara ett bra pris? Eller vad tycker ni? // Leone Min bil Länk | |
|
priset är det inget fel på! MVH Johan K |
|
|
Hej. Mkt bra pris. Hoppas bara att det är packningen och inte toppen som gått. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
| Min erfarenhet säger att om motorn är i aluminium så är det troligen bättre att kasta den och köpa en ny. Alu blir lätt skevt av för mycket värme. Om du planar bort ev skevheter det så ta isär motorn och kolla alla packningsytor så dom är plana och inom toleranserna. | |
TobbeBMW |
Hovang har rätt, en aluminium motor blir lätt skev av för mycket värme, men du har väl en M50 i din 325:a där är ju iaf blocket av gjutjärn o står pall för en hel del. Hoppas bara för din del att din topp har klarat sig, för jag vet av erfarenhet att toppar till 325or är lite av en bristvara, inte många skrotar säljer enbart en topp då dom får en hel del svårare att sälja motorn sedan. |
|
Alltså detta är ju inte klokt. Nu ringde bilmekaren till mig och sa att det var INTE toppen ... Det var bensinpumpen som hade lagt av helt samt att där fortfarande fanns luft i systemet. Så nu är det full fart igen :) // Leone Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.