|
|
|
|---|---|
| Vad har SMT6 för systemkrav? Räcker det med en äldre bärbar PC? | |
|
Jodå! Går fint med en 386:a... |
|
|
så länge du ska köra i dos-miljö. om du vill använda windows så bör du ha något snabbare. jag har provat med en 400mhz med 192mb ram och windows2000. det gick kalasfint. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
min är en het 133mhz, funkar bra både med dos å win prog. förutom att jag hade velat knacka kodarna till programmet med en rörtång i skallen men det är ett annan historia |
|
|
Jag tror det var en 486:a jag använde (var inte min dator), funka fint i både Dos och Windows... Mvh:Anders Elenius |
|
| Jag fick i veckan låna en bärbar dator en en bekant, men efter närmare studering så såg jag att datorn ej hade comportar utan endast USB portar. Jag köpte sedan en adapter till dessa uttag, men smt6 programmet verkar bara köra med com portar. Måste jag ha en annan dator? | |
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Med usb till com-port adapter och "rätt" mjukvara skall det gå att få en "comport" installerad i datorn, kolla under "Device manager -> ports". |
|
alla USB till com port adapters stöder inte komunikationen fullt ut, efter att ha provat ett flertal så hittade jag en som fungerade bra på www.microshop.se jag använder den iofs. inte den till smt programering utan till annan programering i jobbet |
|
|
Nu verkar det hända saker. Har fått fram en comport på enhetshanteraren. SMT6 protesterar inte länge när jag öppnar programmet och en diod på adapern blinkar när jag försöker gå online, men SMT6 programmet säger bara "No comms" och hoppar offline igen =( Några ideér? |
|
|
Länk Hittade min adapter på hemsidan där. |
|
| Kollla om det finns några komunikations inställningar i smt programet så det inte står fel nummer på com porten där. | |
|
Jag har provat med usb och com adapter. Det verkar inte funka. man måste nog nästan ha en vanlig com port. Blanka däck AB |
|
| Nej, det fungerar klockrent i DOS versonen! Är online nu och ställer in | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.