|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag använde tidigare Turtle Insect Remover men har nu köpt en Sonax Soft Cleaner ( Länk ), en speciell svamp som är avsedd för att ta bort insekter på lack och rutor med, betalade 57 kr för den på AD Bilcenter. Repar inte lacken (inte vad jag har märkt iaf) och krypen försvinner i ett nafs! Användes givetvis bara på en i övrigt ren lack så att man inte drar runt gruskorn och liknande. Hade flera månader gamla kryp på fronten på 520:n, de försvann direkt. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Spraya på Lahegas interiörrent ska funka på insekter. Spola av med högtryck. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Avfettningsmedel har ingen verkan på insektslik eftersom de s.a.s. är organiska. Avfettning funkar på fett och olja, vilket ju även med all önskvärd tydlighet, framgår av namnet. Jag har ett annat tips - låt liken sitta kvar! De försvinner i vinter! :-) M.v.h. Mikko |
|
| Mikko> Insektsborttagningsmedel ÄR avfettning, alkalisk avfettning närmare bestämt och det fungerar alldeles utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.