|
|
|
|---|---|
| Köpt en 325:a med stora m-paketet till tjejen. Vid köpet så gick den dåligt på tomgång. Efter att vi fick hem den så har jag bytt "lilla" slangen mellan tomgångsmotor och insug då den var lite sprucken. Ingen skillnad. Jag bytte insugspackningarna. Kan ha blivit lite bättre men långtifrån bra. Bytte chipet. Ingen skillnad. Testade en annan lmm. Ingen skillnad. Vad finns det kvar att göra? Läcker det i nån spridartätning? Känns långsökt. Sprucket insug? Känns långsökt det med. Tomgången vandrar och det är värre när den är kall. Även svårstartad då den är kall. Tacksam för svar för tjejen har nyss fått sitt körkort så jag vill att bilen ska vara riktig att köra... Tack på förhand... | |
| om du får till den får du gärna säga till,jag har samma problem och hade tänkt köpa ny lmm,hmm,kanske inte är den som spökar då.....var trög startade som fan imorse...fast jag hade kört för då 12timmar sen.mvh | |
|
Har du inte kollat tomgångsmotorn? mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
| Nej, tomgångsmotorn från min 325:a passade inte på hennes bil... Tror kompisen har nån som passar, men det surrar ju från den så den borde ju funka... | |
Kockjäveln |
Jag hadde också strul med tomgången förut. Var förbi en BMW verkstad för att få lite tips. Han kollade tomgångsmotorn genom att ta loss slangen en stund |
|
Om du inte vill hålla på o grejja med tomgångsmotorn så kan du ersätta den (tillfälligt) med en slangstump i lämplig diameter.Montera på en slangklamma på mitten på slangen så kan du ställa tomgången med den. Blir det bättre då så kan du inrikta dig på tomgångsm eller styrboxen. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Kolla även min tråd för ett tag sen dock lite annat fel tomgång=noll.Länk Länk Länk Ny 02sida |
|
| Tack för tipsen än så länge... Fortsätt gärna tipsa så ska jag återkomma då felet är åtgärdat... | |
| Laborerade lite med tomgångsmotorer idag. Hittade en som stabiliserade tomgången men den går ändå inte helt rent på tomgång men huvudsaken är att den är mycket bättre att köra nu. Ramlar jag över fler tomgångsmotorer så kan jag ju testa efterhand... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.