|
|
|
|---|---|
|
Hur låg ska tomgången på en 325 E36 vara? min ligger enligt mätaren på runt 600rpm och 900rpm vid kall motor. tycker 600rpm är lite väll lågt, justeras tomgången via boxen eller på traditionellt sett med tomgångsskruv? Ska lämna in bilen för byte av koppling på måndag och tänkte be de fixa de på samma gång om man nu justerar de via mjukvara! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! | |
|
Tillägg: Kan ju spänna gasvajerna för att öka tomgången annars eller är det inte att föredra? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Okej, eftersom ingen annan kan svara på min fråga så har ja kollat upp de på verkstad. Tomgången kan inte justeras utan allt sköts från boxen och om tomgången är låg så är de något krånglar eller som i mitt fall, missvisande varvräknare!!! Så om någon undrar så har ni fått ett svar! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Ställ upp den lite på spjället om du tycker den e för låg 600 e väl okej tycker ja... /Robban Länk |
|
|
Enligt verkstaden skulle inte de gå för den skulle själv justera ner sig till normalt tomgångsvarvtal efter ett tag, men de tål ju ändå att beprövas! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.