AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
857

Uppfräschning av inredning (trä och vattenbuffelskinn)

Hur brukar ni behandla inredningen i era bilar? Mitt skinn är väldigt torrt vilket gör att det knarrar och lever om irriterande.
Frågade på möbelaffär och de svarade att man inte skulle använda vanligt läderjox utan något speciellt till buffel, vad visste de inte.
Besökte en skinnbutik också och fick med mig en burk minkolja vilket de sa skulle funka ypperligt, men man har ju varit med om att personal har fel så hur gör ni?

Hur fräschar ni upp träinredningen?
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Åk till Närmaste BMW butik de har allt du behöver.

Nöjd BMW ägare
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag brukar använda Leather Masters produkter.. finns hos möbelhandlarna. Har också vattenbuffel läder och det blir mjukt och fint utan att bli kladdigt och glansigt. Klart bäst enligt mig!
jag har andvänt diamodbrites skinn medel till mitt gråa skinn och det funkade super, trälisterna mina har jag klarlackat det blev också sper bra!

"Plasthandtag Är För SmåHandlare"...=)
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Klarlacka träslisterna? Är dom inte det redan på E32orna? Jag har då vaxat mina med Sonax flytande hårdvax, också det kanon! =)
svardska
BMW´s egen lädersmörja är kanon, Jag har använt den på två bilar! den ena med buffel och den andra med vanligt skinn.
Det fungerade över förväntan på bägge!

Angående träet så skulle man kanske kunna vattenslipa mkt försiktigt med väldigt fint papper och sen vaxa kanske!?

Jag prövade lite med minkoljan (hade ju ändå köpt den) på en bit av lädret och det blev smidigt, tyst och fräscht.

Träet kanske man bara kan som ni säger slipa lätt med ett fint papper och sen vaxa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.