|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har fått ett problem med min elmanövrerade sufflet. Då luckan som döljer suffleten skall stängas står den bara och hackar i nedersta läget precis som om den ej låser sig. Detta innebär även att den ej går att stänga automatiskt då dett relä eller liknande som känner av att luckan är stängd ej ger utslag vilket innebär att suffletten ej stänger sig helt. Är det någon som har haft ett liknande problem och vet vad detta kan vara ? Alternativt är det någon som har namn och nummer till någon duktig mekaniker i Göteborg ?? | |
|
Är det så att sufflettluckan inte stängs riktigt pga att motorn inte drar så långt som den behöver så kan du justera ändläget med microswitchen på sufflettlucksmotorn. Ta bort klädseln under sufflettluckan i kofferten. Sufflettlucksmotorn är den i mitten. På motorn ser du en lackerrad justerskruv. Skruva den mycket lite, någon mm, åt något håll och testa. Kommer inte ihåg vilket håll man ska skruva åt. Du får testa. OBS! Skruvar du för långt slutar den funka helt och hållet. Då får du skruva tillbaka... Är det så att sufflettluckan inte stängs riktigt pga att motorn går men inte 'orkar' ända ner får du kolla så att inget är ivägen. Jag skulle gissa att krokarna som sitte på sufflettluckans insida inte hakar i gripklorna på ett korrekt sätt. Detta justerar du genom att flytta krokarna framåt/bakåt eller så justerar du vajrarna som sköter gripklorna. Håkan |
|
SpeedingGuy |
Kan också vara så att som på min då ett stag till motor fått sina kugga utslitna vilka gjorde att när det tog emot lite (sista innan stängning) så stod motorn bara och hacka... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.