AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
647

Hastighetsmätare igen...*suck*

Hej
Har strul med min hastighetsmätare,bilen är en e30 90:a
Har bytt till en annan givare i bakaxeln,testat med 2 olika mätarhus,men mätaren är död alltid.....?!?!?
Har sökt & läst här på forumet ang. SI-batterier,men fått uppfattning att dom INTE ska ha att göra med hastighetsmätaren?...stämmer detta??

Kan jag verkiligen ha sådan otur att båda givarna & mätarhusen är kassa??....givaren kommer från skrot,så det är ju 50-50 om den funkade innan....
Kolla alla lödningar på instrumentkorten och på baksidan av själva mätaren!

Bara att låta någon el-kunnig person löda om det som ser sunkigt ut, om du inte kan själv :)

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Har du kollat kablaget mellan mätarhuset och givaren i bakaxeln? Det låter som att det skulle vara ett avbrott någonstans, två givare och två hur borde ju inte vara trasiga. Mät motståndet mellan kablarna vid bakaxelklumpen och vid instrumenthuset. Annars mät hastighetsmätargivaren.

Mvh Carl.
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Tja! Kan verka som ett dumt inlägg, men jag antar att du har kollat kablarna till givaren beträffande ärg och skador? De sitter ju ganska utsatt..

Lycka till!

Elias
kablarna ser bra ut & har rengjort ordentligt i kontankten också.....
Men är det sant att SI-batterierna inte har något med detta fel att göra??...

Ska mäta motstånd & kolla lödningarna.....det vore ju f*n om man inte får igång den....:)
Bara det felet på hela bilen innan bes....haft den en vecka & är annars nöjd med bilen/skick & pris...
Nu funkar det som det ska!!

Busenkelt fel,nu i efterhand....:)

Fixade ju kablarna & rengjorde kontakten,kablarna var av vid kontakten,vad jag inte såg var att ca 30cm längre bort hade någon gjort en dålig lagning,dom var alltså av på 2 ställen.....nu är detta dock fixat!
Bara att beställa tid till bes. nu
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.