|
|
|
|---|---|
|
Hallo!! Har ett problem som uppstått efter större service samt en del underhållsarbete på bmw-verkstad. Gjorde insp II, samt bytte koppling, svänghjul, Hardy-skivan, kardanens upphängningslager, oljetrågspackning, samt alla packningar i växellådan. (inget var trasigt men kopplingen var lite trött efter 18000mil samt bytte till lättare svänghjul) Mao är allt bytt som bytas kan när växellådan ändå var nere. Efter reparation så noterade jag ett fluktuerande lågfrekvent ljud från ca 115 km/h och uppåt, detta hörs oavsett om man kör med jämn gas, eller motorbromsar eller accar. Inga större vibrationer finns. Det låter som att ljudet kommer bakifrån. Efter att jag noterade detta, gjorde jag systematisk provkörning och noterade då ett annat biljud som är mycket tydligare. Denna uppträder vid ca 160km/h Och är tydligt, konstant surrande som hörs bakifrån, denna ljud hörs bara med jämn gas och försvinner helt när man gasar eller släpper gasen. Denna har absolut inte funnits tidgare. Hjullagren är kalla även efter inspirerad körning, Däcken balancerade jag idag. Skall ta bilen tillbaka till verkstad i morgon för koll att uphängningslagret siter fast. Skall denna vara "förspänt" som jag har hört, alltså att man spänner lagret ca 1cm framåt från mittläget??? Några tips eller förslag? Tacksam för snabba svar MVH:Sakke | |
|
Hej Dr.Sakke, är det överallt ? har du kollat med -Dr.Gary Derian- or -Rob Levinson- ? Jag tror att det finns en 'hake' me den 'uppgraderingen' du gjorde och det kan just vara de 'ljuden' (som är lätta vibrationer ? som nog kommer från växellådan och hörs på lite olika sätt ?? JAG vet inte men dessa -herrar- lär veta ! Lycka till ! M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.