AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
418

Bilen startar inte

Börjar med att be om ursäkt för att denna frågan inte gäller en bmw, men jag vet inte vart jag ska vända mej, jag har varit hos många men ingen vet vad som är felet.
Bilen är en Ford Sierra (-86 ej inspr.), och den vill inte starta när den är halvvarm, efter till exempel en kort stäcka till affären.
Vore tacksam om någon har nån aning om vad det kan vara, vill helst inte ta ut bmw:n i saltet.
MG
testa att byta tändspolen låna en av någon.du kan även testa att ta lös tändkabeln till spolen håll den en liten bit ifrån och testa att starta. (måste vara två)
och använd handskar.
Undras om det är brytartändning i bilen? Annars kanske styrningen till tändningen vara lite tempkänslig. Kunde ju vara rejält för mycket bränsle också, ser du om den ryker svart om/när den väl startat?
Ang. test med lös tändkabel: Förutom risk för en saftig elstöt, se upp så inte avståndet blir FÖR stort. Stor chans då för överslag/genomslag på fel ställe, i spolens isolering t.ex. Sen är det sluttestat med den spolen....

FP
Ska prova era förslag. Tack för hjälpen!!
Tråkigt bara att man lagt 800 spänn hos Helsingborgs Bilservice utan någon förbättring, köpte bilen för 2500kr så man vill ju inte lägga mycket mer på reparationskostnader.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.