|
|
|
|---|---|
CIP |
Jag har lilla datorn i min bil nu, kan man stoppa i stora dator hursomhelst? Finns kablar och givare redan eller? (tycker jag det borde göra) Hoppas nån har testat eller vet! //Mange |
TobbeBMW |
Har du TVÅ olika kabel stammar framdragna bakom din dator så har du förberett för den stora datorn, annars inte. Finns det inte så är det ett jobbigt företag att byta, tror inte att det finns fördraget på så många med lilla datorn tyvärr. |
Wiman |
Hej! Jag hade samma fråga och fick mitt svar här ,,tack nu skall jag ut och kolla.. |
| Funderat på samma sak. Måste också ut och kolla nu.. | |
CIP |
Nu har jag kollat och jag såg bara en kabelstam som gick till datorn, ingen annan lös som skulle kunna anslutas till en eventuellt större. Dock var den nuvarande stammen ganska grov med mycket kablar. //Mange |
TobbeBMW |
CIP: Det kvittar. du har inte fördraget för den stora datorn om det bara finns en stam framdragen. Den komme rinte att fungera om du byter, troligen så sitter inte heller de sensorer som den stora datorn läser av heller monterade i bilen. Vill du ändå byta till dens tora datorn så väder du dig till BMW och ber dom byta ut kabelstam m.m (Blir rätt dyrt) Sen (tycker jag) att det bara är jobbigt med den stora datorn som bara pingar och lever mest hela tiden :-) |
|
Stämmer det TobbeBMW säger. Är där inte två stammar så finns ej heller de givare den stora datorn behöver. TobbeBMW: Tycker du den stora datorn plingar mycket? Den ska ju inte plinga mer än den lilla om du har den "rätt" inställd. Men har du alla funktioner aktiverade kan jag förstå att den plingar i tid och otid. Min är tyst som en mus då jag inte har aktiverat funktioner som limit mfl. mfl. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.