|
|
|
|---|---|
|
Har hittat BMW fälgemblem som jag är lite sugen på att löpa, men dom finns i storlekarna 0.5-6.5mm Någon som vet vad det betyder? Hur vet man villken man ska ha? Tack på förhand! | |
|
Det ska inte var 0,5-6,5 CENTImeter? Annars är det väl bara att ut och mäta på dina fälger hur stort klistermärke som får plats innanför bulthålen. BMWhandlaren hemmavid säljer också klistermärken till fälgarna för en ganksa billig peng, någon eller några tior per märke. /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Jo det måste det vara...fast det står mm. Dom har väl skrivit fel. Ville bara försäkra mig om att måttet inte gällde något annat. |
|
|
Riktiga BMW-märken för t.ex fälgcentrum är tryckta på självhäftande välvd tunn aluminium, pris runt 20-30:-/st. Det kan ju vara "höjden" på det välvda som avses i måttet? Det kan ju knappast vara varken 0,5 mm eller cm i diameter eller hur? De brukar finnas i 3-4 storlekar (diameter) mellan c:a 40 och 70mm. FP |
|
|
Folke, Alla original fälgemblem är faktiskt inte självhäftande. De som passar på mina M-system 1- fälgar bestod av två lager aluminium, och var alltså inte självhäftande (obegripligt). Det fick bli till att montera dem med hjälp av Loctite, och hoppas på att det håller för fälgrengöring och högtryck! Tydligen någon form av specialemblem som sitter på denna fälg. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Det är möjligt. Emblemen jag menar kan nog användas till annat än fälgcentrum också tror jag. FP |
|
|
Kanske är det 5-6.5 cm som dom menar. Här är dom jag hade tänkt mig: Länk |
|
|
ot: Kalle: har du släppt din orginal-fetish :) På önskelistan: * Nedlackering av trösklar och "kjolar" runtom. * Få reparerat en rostskada på vänster bakdörr. * 17" Originalfälgar, helst E34 M5-fälgar eller BBS Kryssekersplit * Vita blinkers runtom. * Ljusgrå skinninredning, gärna sportstolar. * Textilmattor * Kromade slutrör * "Stora" färddatorn * Farthållare * Kanske någon form av baslåda, för det där extra djupet i ljudet. /Chrille |
|
|
Monsoon, Handla hos BMW istället. Ungefär samma priser men med all säkerthet mycket bättre kvalité. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Vi har bara en BMW verkstad här där jag bor med en minimal butik utan nånting alls :( Jag antar att man kan be dom beställa hem grejor..ja vet inte...? |
|
|
Chrille, Allt det där gick ju att få/går ju att få som originaltillbehör (förutom baslådan möjligen) ;-) Har dock skippat tankarna på nedlackering och vita blinkers, får uppdatera sidan igen! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Kalle; Jag har likadana fälgemblem (två lager aluminium) som jag har försiktigt försökt ta bort för att klistra dit nya, men de gamla sitter som berget...börjat spricka sönder i bitar, värma med v-luftpistol? /Z-motor |
|
|
Har ni någon adress till någon som sälger fälg emblem till fälgar? Köpte ett par nya rondell 18 tummare och vill naturligtvis ha emblemet på också! Tacksam för svar |
|
|
BMW har, jag har köpt vid två olika tillfällen, i två olika diametrar för mina Rondellfälgar. FP |
|
|
Kan rekommendera säljaren KARTOMAND på Tradera, han säljer fälgemblem i olika storlekar. Johan i Lund Sechs macht Spass. Coupén: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.