|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, passar ett baksäte från en Touring i en sedan? Det är e46 det gäller. | |
| Snälla, ingen som har en susning? | |
| Ingen aning - prova. Börja du så går jag och hämtar spett och kofot - ska jag ta släggan också för säkerhets skull? ;o) | |
| Någonstans har jag läst att E46 Touring har ett rymligare baksäte än E46 sedan, men om det beror på att själva sätet är annorlunda, eller att det är placerat lite längre bak i touringen, kan jag inte svara på. | |
|
Ingen som vet säkert altså, men det låter som att det kan bli svårt... Anledningen till att jag frågar är att jag lyckats spilla fälgrengöring i mitt baksäte, och jag har sett en annons på inredning från en touring. Vill ju inte gärna köpa inredningen om den ändå inte passar. |
|
| Är det både sittdynan och ryggstödet som drabbats? | |
Deliq |
Möjligen att det passar om det är fäll-/delbart ryggstöd på sedanmodellen, annars tror jag inte det fungerar. Men, troligen är sittdynan densamma. M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
| Om det bara är sittdynan som skadats är det lätt att prova. Sittdynan tas bort genom att bara dra rakt uppåt i dess framkant. Då lossar två "snäppfästen" och sedan kan dynan lirkas ut ur bilen. Så har du möjlighet att åka till den andra bilen och prova på plats lär det inte ta många minuter att ta reda på om det passar eller ej. Ryggstödet är lite mer komplicerat, beroende på om det är fällbart eller ej (men det lär det väl vara på en Touring). | |
|
Jo, tyvärr så har både sittdyna och ryggstöd drabbats. Hade bilvårdsgrejorna i bagaget och som vanligt så körde jag lite för häftigt. Korken på fälgrengöringen hade släppt och vätskan sugit upp i sätet. Klantigt... Jag har visserligen fällbart baksäte, men jag får väl försöka prova direkt om jag får möjlighet. Tack för era svar! |
|
|
Baksätet skiljer definitivt mellan sedan och touring, varken sits eller ryggstöd passar. Dels skiljer bredd och höjd, dels är infästningarna helt olika. /// Gunnar E. |
|
| Ok, tack för det svaret Gunnar! Då behöver jag inte fundera på det längre, bara att jag rätt på ett till en sedan i stället... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.