AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
711

BMW i Malmö?

Är det någon skillnad på BMW-butikerna i Malmö, någon som har erfarenhet och preferenser? (Tänker främst på service och verkstadsfrågor, andra åsikter välkommnas dock!)
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Finns i princip två seriösa BMW-servare i Malmö; Förenade bil och Autosport. Båda är för det mesta kompetenta, trevliga och hyfsat skickliga. Prisnivån är nästan den samma. Det som skiljer är att man får ett mer personligt bemötande på Autosport i Limhamn, medan Förenade bil är mer massproduktion, där du och din BMW blir en i mängden.
Kan inte hålla med MDcruiser riktigt.. Visst finns det många BMW skojare i stan, men att man bara skulle kunna lita på de största är en överdrift! Rosenvångs bilservice är ett ställe jag skulle vilja rekomendera! Billigt, bra, SERIÖST..
Jag håller nog med MD crusier här... men FörendeBil i Fosie ( Gamla Wendels) är mkt bra killar... Dom på Drottning torget .. mja där är det lite storfrift över det hela..
Svart flagg dock för pellejönsarna på Theanders i Lund, till och med Billia är bättre än dom...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Använder mig av Autosport och Förenade Bil i Fosie. Bra att sprida bilarna lite. Båda ställena har alltid gett mig bra och kompetent service. Möjligen att Autosport är snäppet bättre, de är så små att de måste göra ett bra jobb, går inte att gömma sig.
Sedan har du ju Need For Speed, ser enligt min mening ut som F-N där men har ett bra rykte om att ägas av en mycket kompetent mekaniker, har dock inte prövat själv.
intemartin
håller med gasar akta dig för theanders i lund de är helt väck kan bara rekomendera förenade bil har dock bara varit där och inte på autosport.

martin_750
Autosport verkar kompetenta men var i mitt fall 2 lappar dyrare än Förenade bil på ett kopplingsbyte!

mekarna i Fosie verkar väldigt bra men nog fan behöver den äldre i receptionen gå en charmkurs, svårt att hitta en mindre slipad kundmottagare.

Tobbe på Need for speed må ha stökigt men nog gör han ett gott jobb till väldigt humana priser.

Personligen låter jag Need for speed göra alla jobb som inte kräver lift eller specialspecialverktyg
Har handlat reservdelar på Förenade bil flera gånger och har inget att klaga på. Två gånger har det dock hänt att grejerna jag beställt inte kommit till lovad tid men båda gångerna har jag blivit komenserad i form av rabatt på priset. Jag håller ändå med pcdoktor att den äldre i receptionen skulle behöva en charmkurs.
När det gäller delar... Nere på "byn" finns det två killar en kille på 25 tre gånger har jag beställt delar av honom fel grej all tre gångerna sen finns det en äldre kille.. 5 gånger har han beställt delar.. rätt del dagen efter... say no more...
Ursäkta min okunskap, men "byn"?
stimpenbmw
Jag undrar också vilket ställe han menar med byn...
Tja stora Eslöv... Malmö heter det visst!!
( jag menar förenade bil nere vid drottning torget)
Kowalski
Gasar-Magnus och intemartin:

Är Theanders så dåliga? På vilket sätt?
Jag försvarar dem inte på ngt sätt, har bara haft med dem att göra i samband med plåtskador så jag kan inte bedöma deras fackmässiga service-kunskaper, hade varit intressant att veta lite mer om era erfarenheter. När jag varit där har de bemött mig vänligt och trevligt.
tja av mina BMW ägande kamrater som köpt sina bilar där (3 st, 1 ny 2 beg) så har alla 3 haft otroligt mycket strul med "skitfel" som man inte kan laga trots 4-5 besök, så numera lämnar dom sina vagnar i Malmö...
Och vad gäller deras bemötande... antingen är du en blondin med jätterattar och djup urringning eller nåt.. maken til surputtar på verkstaden får man leta efter..
Kowalski
Gasar-Magnus:

Jag tackar för dina komplimanger men nej...mina byst fyller knappast ut en A-kupa ;-)

...tänkte anlita Autosport för kommande inspektion till våren.

Ha de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.