|
|
|
|---|---|
Krickan4 |
Köpte min M3a för en månad sen så jag tänkte jag skulle trimma lite,men efter bänkningen på knutstorp så är jag nöjd!!! 311hk hehe //krickan |
|
Jag vet inte hur pålitlig mätningen var på Knutan. Jag fick 157.2hk i motorn på min chipade M42. Här ses resultatet: Länk /Anton |
|
|
Jag fick 211,4 hk vid 6150 rpm. _______ //Niklas |
|
|
Tittade på några mätningar och fick oxå känslan av att det var lite "kryddade" siffror. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
vad hade du på driven Anton? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Min 325'a gav 212,2 hkr vid 6200 rpm och 261 i vrid vid 4250 rpm. /Rickard |
|
|
Fredrik Larsson: 129,3hk - 95.2kW /Anton |
|
|
Bänkade upp min 325 cabrio -94 och blev också lite överraskad men jag är inte 100% på om vilken bakaxelutväxling jag har (mätte på 3.15) och då fick jag 148 hp på hjulen (omräknat till 202 på motorn) vid 6270 rpm, Maxvrid 247 @5000 rpm. Vet inte hur trovärdigt det är men om det stämmer har jag 10 hk mer än vad som står i boken och det får man väl var nöjd med på en "orörd" bil. /Patrik, som inte åkte så mycket bana annars ;-( /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
Lotus Samuel |
Bry er inte om effekten i motorn. Det verkade inte som dom ställde inte rätt utväxling på så många av bilarna. Skriv va ni hade på bakhjulen istället så stämmer det nog bättre. Jag hade tex 3.73 i baxaxelutväxling men efter lite labbande så hade han ändrat till 4.0 för han tyckte det stämde bättre med varvräknaren. Enligt datorn hade jag då varvstoppet vid 6950. Enligt köhler ska det va 7400 på min så därför sa jag till honom att mata in rätt utväxling och skita i vad varvräknaren visar. Helt plöstsligt så stämde det jättebra och effekten blev mer trovärdig. Och som väntat visade då datorn 7400 vid varvstoppet. Så ni som inte visste eran utväxling och ni som har felande varvräknare kan ju ta effekten med en nypa salt. Själv fick jag 175.3hk på bakhjulen och 215.9hk i motorn. Detta på en 195hk M3E30 med DTM fullflödessystem utan kattar, större luftbox och ett chip från köhler. Dom siffrorna tycker jag verkar stämma rätt bra. Men så fick jag också tala om för dom hur dom skulle göra. |
WIKING |
Jag fick 229hkr på bakhjulen och 277,7 i motorn det stämmer nog ganska bra med tanke på värmen, gjorde nog ca 10-15 hk i förlust. KÖHLER 2,5 |
|
Wiking: Blev det några varv på banan oxå?? =) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Wiking: Jag hörde på lite avstånd när bilen stod i bänken. Redigt klipp i maskinen har du iaf!! :-) Det lät väldigt hårigt och siffran bekräftade det! /Anton |
|
|
håller med, stog bara några meter ifrån när bänknigen gjordes. mycket fin sång i snurran.... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.