|
|
|
|---|---|
|
nu de e problem bilen möar när man trycker gasen i botten o så varvar den inte mer än 5 tusen varv då blödrar den men gasar man långsamt så går den ok typ skit svårt att förklara hur den går o ibland vandrrar den som f-n på tomgång jag har nollat styrboxen torkat av inne i insuget torkat av stiften varav ett va jätte oljigt det känns typ som den drar tjuvluft när man gasar på tror att jag har kollat på alla slangar men dom ser ok ut m50b25 tacksam för snabba ideer:( glömde att skriva att färddatorn säger att den drar mellan 3,9-2,6liter milen tänk om den kunde gå där efter oxå | |
|
tjuvluft..tja det borde iofs leda till att bilen går mer magert. Andra grejer det kan vara är kontakten till vanos solenoidventilen. Sedan keblaget till lambdasensorn eller sensorn själv kanske. //M |
|
|
Vet inte exakt hur det ser ut på ditt sprut, men trasig/hängd bräsnletrycksregulator brukar ge såna symptom som du beskriver. Dvs BTR släpper inte igenom tillräckligt med bränsle till returen vilket leder till för högt bränsletryck till spridarna. Kollas enklast genom att sätta en bränsletrycksmätare innan spridarraden. Om allt är OK ska det ligga nånstans mellan 2.5-4kg beroende på bilmodell. När BTR var trasig på min gamla 528:a så låg bränsletrycket på 8kg! /markus |
|
|
Funkar alla tändstiften då?? min gjorde så när ett tändstift var paj. |
|
|
kan vara dåliga spridartätningar. prova att låta bilen stå på tomgång. spsruta därefter startgas runt spridarnas övre och nedre anslutningar. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
spruta föresten startgas runt alla insugsgummin, efter luftmängdmätaren. även runt insugspackningarna. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| hade nästan exakt samma problem, bytte lambda, brände ur sot o bajs eftersom bilen fått för mkt soppa o sen va den back to normal igen | |
| tack för all hjälp det va lmm som spöka nu går den kanon förutom en liten sak den tjuvstannar ibland på tomgång någon som har nån ide | |
| jag bara undrar e lådan klar???? | |
|
Såg lådan igår ......"rätt" fet snyggt jobbat...han fick lite turbo grejer av mig så nu har han "lite" o pyssla me...hehe /Robban Länk |
|
| jag bara undrar??? kan man snubbla på en down pipe??? i ACAB,s vardagsrum??????????????????????? och sedan skicka gröt över hela golvet??????????????? | |
| hittade ett fel till det va glapp i kontakten till lmm | |
| ett fel kommer sällan ensam igår stack ett tändstift oxå men men det kostar att ligga ovanpå. tack elvis för lådan den spelar mycket bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.