|
|
|
|---|---|
femtjufem |
Hejsan Jag behöver ta loss baksätet i min e34:a. Det är en 525i 92 årsmodell. Jag sökte lite på forumet och läste att man rycker rakt upp, är det så enkelt (med "sittdynan" alltså) ? Tack på förhand... |
|
Så enkelt är det! Bara ryck (hårt) så lossnar dynan! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
Tigerr |
aa. så enkelt äre.. ryck lite i framkant, så komemr du känna att sätet sitter fast med 'clips'.. dra sen rakt upp närmst där det känns som det sitter fast.. sen äre bara att lirka ut det, lite framåt. |
femtjufem |
OK, tack så mycket ! |
femtjufem |
Hm, jag tog loss sätet och gjorde det jag skulle göra men sen fick jag aldrig tillbaka det! Hur får man tillbaka sätet ?? Tack. |
|
Tja det är bara att lägga dit det igen liksom...sen trycker man till det i framkanten så nyper clipsen fast igen. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Tryck dynan snett neråt mot ryggstödet. Sedan rakt ner och kolla så att "clips" ligger innanför ramen. Man kan behöva tvinga in dem innanför. Sedan är det bara att trycka ner dynan. Man få ta i ganska mycket för att lyckas. ///Coasthunter |
|
femtjufem |
Är det inget mer än så? För jag försökte typ allt detta inatt...utan att lyckas, den vill liksom inte in ordentligt den sista biten...:( |
Tigerr |
har du lirkat in den riktigt under ryggstödet.? den ska kilas fast där.. hm. det är lite mek, men så svårt ska det inte vara.. du förstår vilka clips det är, och vilka hål de ska ner i.? försök såhär - luta dynan så att framkanten kommer upp en bit, ungefär 45 grader eller så.. tryck dynan bakåt, en liten bit in under ryggstödet.. lägg ner dynan, och passa in clipsen i hålen. tryck till ovanpå clipsen. det blir på sätet såklart, men ovanför där clipsen sitter.. lyckas du inte emd detta så försök få tag på någon bmwägare nära dig, eller åk en runda förbi någon verkstad eller bmwhandlare.. de har nog sett betydligt konstigare saker än någon som inte kan få tillbaka sätet. det är faktiskt lite krångligt.. |
|
Måste rycka ut mitt också för att felsöka larmet, är det samma handgrepp som gäller för sportsäte? - aldrig mera M20 |
|
|
lirka in det ordentligt under ryggstödet och sen tryck till så ska det nog vara på plats piece of cake! //norda |
|
| Lirka in det under ryggstödet, glöm inte dra upp bälteshållarna. Sen är det bara att trycka ner tills du hör metall mot metall sen hoppar du upp i sätet och sätter dig hårt och bestämt. | |
|
johns: sportsäte? definera det lite mer, visste inte det fanns sportsäte för dom där bak, tänker lite på det sätet som satt i vissa M5:or som var typ 2 fåtöljer men nåt sportsäte kan jag inte komma på hade varit fräckt med tokskålade sportsäten där bak oxå ; ) Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
pcdoktor Du råkar inte ha försatt din stjärt i baksätet på en riskokare..? =) De är rätt rejält "skålade" och bälte behövs ju då inte, för framförvarande stol spänner fast dig som tivolipolackerna i karusellvagnarna. |
|
|
pcdoktor: Jo det stämmer, bakstätet är också skålat precis som framstolarna :) - aldrig mera M20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.