AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
680

bilen "tappar varv"

Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
nu var det min tur, den beter sig konstigt och tappar varvtal (oftast runt 3000 varv) ibland å så blir det avgasknallar i öppna luftfiltret. sen släpper det och bilen beter sig normalt. händer lite då och då.
vill höra lite teorier och förslag, redan bokat tid på Bmw tisdag 17:e för att be dom kolla upp det men jag gissar på tändningen eller bränsletillförsel/blanding. Kan även vara Labdan eller någon av givarna, kanske glapp någonstans?
bilen är chipptrimmad, gått hur bra som helst innan. farsan tycker jag ska byta tillbaka till org.chippet för att eliminera att det inte har blivit något fel på chippet som han tror men det låter konstigt om det skulle vara det. Öppet luftfilter, 2.5" avgas utan kattar ifrån extratorgrenröret.
vore kul å höra lite vad ni tror? precis bytt bränslefilter, tändstift, ny generator, bytt rem, det började precis innan jag bytte grejerna så jag tänkte jag elimimierar några saker till :)
garanterat en eller flera tändspolar, har haft samma problem med min
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
viperhauck, tackar. ska hålla koll på tändspolarna och byta dom som inte är bra, eller är det bäst att byta alla?
du kan börja med att skaffa dig en som du vet är bra och börja byta en efter en till bilen går bra, dom är ganska dyra så man kanske inte har lust att köpa 6st(runt 600 kr st om jag inte minns fel)
fa
187
fanatic
e21 323-81
e21 315-82
e30 327-85
hej...hur många tändspolar finns det på en 92:ans 320?????
6st(en för varje cyl)
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
var inne på en verkstad idag och jag ska dit imorrn så ska dom koppla in sin dator och mäta värderna eller vad dom nu gör. jo, men det känns som någon kan vara dålig, hoppas det ger utslag. fast bilen gick fin fint idag :)
Visa användare
48
West
325 Coupe -92
NorrortRacing
det var Lamdasonden som givit felmeddelande till datorn, det var det enda dom hittade. bilen har gått bra i några dagar nu men ska byta den imorgon.
fa
187
fanatic
e21 323-81
e21 315-82
e30 327-85
skulle kalla det till tändstift...tändspolen borde nog vara den runda burken som det går en kabel till från strömfördelarlocket...
fanatic: Så var det med äldre tändsystem. På nyare sitter det en tändspole per cylinder

/ninja
fa
187
fanatic
e21 323-81
e21 315-82
e30 327-85
ja just ja...det var trevlit att höra!!!!!måste bli väldit dyrt att byta!!!!!!då måste det vara samma på 318is-93????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.