AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.903

köpa BMW e34 eller MB w124?

Sida 2 av 2
Hangaround: exakt så skulle jag också vilja beskriva W124. Så oerhört tråkig men ändå med en speciell charm. Någon buskörning är de tinte tal om när Mercan framförs. Ett lugnt, värdigt tempo med växligar kring 2500 rpm passar bättre.
Alter Schwede
Tråkig och tråkig..det beror väl på vilken W124 du pratar om. En 518 eller en 520i är ju också E 34:or,, att det finns roligare bilar än dem vet väl de flesta.
En 518 eller 520 är tjugo resor roligare att köra än en 200E eller 230E. Med en castervinkel värre än en amerikansk chopper, en träig växellåda och tråkig motorkaraktär blir det inte skoj. Mercedes hade ingen direkt körglädje, oavsett modell, när det gäller W124
Tar hellre en 230E än 520 12V, slöare BMW får man leta efter. Jag körde ett antal race just mellan dessa bilar. Jag var lika "snabb" i starten, men i topphastigheter var Mercan snabbare. När jag låg på femman i kanske 180-190km/h låg Mercan bakom i samma hastighet på fyran och bara väntade på att få köra om.

Fast`n Loud Turbo Proud.
i detta fall är jag benägen att hålla med perran, upplevde samma sak själv mellan min f.d 89:as 520 automat jämte 230CE Automat. när jag gav pelle i bott med 520 låg min bror efter med CE:n och ville bara köra om ;)

___
Mvh
Patrik N.
Glädjer mig att läsa att det är fler än jag här som uppskattar MB och dess kvaliteter. Visst känns bmw roligare att köra, men efter att ha lånat en 260E i våras i en hel månad kan jag inget annat än att imponeras. Hyfsat gått drag trots 160hk eller vad den nu har.. Kör mycket långkörningar, Sthlm - Gbg och uppskattar komforten.. Kan inte klaga på firma passaten tdi heller i det avseendet - skön långfärds bil den också..
Ja komforten i Merca är riktigt bra..

Fast`n Loud Turbo Proud.
Det må va hänt att BMW 520 12v är slöare än Mercedes 230E men den är ändå enligt mig betydligt roligare att köra. Accelerationsprestanda har egentligen inte så mycket med körglädje att göra. Körglädje är dock en högst subjektiv term.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
W124 är den sista MB med den fina Mercedes känslan och kvaliteten.men stolarna är ju en katastrof
blaikarn: inte ortopedstolarna (de med ställbar luftkudde för ryggen)

___
Missa INTE konbaneträffen i H-fors den 5/9 Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Efter 3 st 518, 1st 520 24V, 1st 525 12v, 1st 525tds och 1 st 530i V8 kan jag väl inte ha fel - E34 är en underbar bil. En av de snyggaste bilar som nånsin byggts! Köp, köp, köp.

Har även haft en W124 300E aut, en ok bil, komfortabel och snabb, med en diskret gubbig charm MEN ingen känsla, som BMW definitvt har.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.