|
|
|
|---|---|
| Ja, titeln säger väl allt nästan. Det låter lite mer vid högersväng dock.. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men det låter som vanligt "rulljud" fast högre.. Nån som vet vad det kan vara för något? | |
|
Jag hade liknande problem med min 525, det var ett ljud som lät lite som "vohm vohm vohm vohm", nästan som de tävlingsfarkosterna i Starwars. Jag vet inte om det är det du menar med "rull-ljud" och det visade sig vara hjullagret. En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
låter det mer när du svänder i högfart än i lågfart? låter det mer när du svänger kraftigt? En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt! |
|
|
Mugge: det är inte mycket "svängning" i själva ljudet, det är ett mer "konstant" ljud eller hur man ska säga. Inte alls som nåt från Star Wars ;) Danne: Jag vet inte riktigt vad du menar? :( Jag måste testa lite mer så jag kan ge en mer detaljerad beskrivning. Först ska jag kolla om det är så enkelt att däcken tar i skärmarna..? |
|
| Ok, har kommit fram till att det inte är däcken som tar I vilket iofs var ganska självklart.. Det låter också vid lägre hastigheter, men mindre. Kan det vara diffen?(om det nu finns nån på bilen?) | |
| Jag kanske ska nämna att bilen är sänkt, och har något felaktig camber(hjulets översida lutar inåt).. | |
| Det kan vara handbromsbackarna som "spelar" lite i trumman, då kan ljudet uppkomma. Har samma ljud på min 525:a. Det kan också vara ett eller flera hjullager som börjar ge upp. | |
| Hur kontrollerar jag om det är hjullagren? (Har ännu inte investerat i en verkstadshandbok, men det kommer) "Ruska" på hjulen och kolla om det glappar? | |
| Danne: Jag fattar vad du menar nu, man skulle kunna säga att det låter som ett skrapljud. Jag vet inte vad det är som skulle kunna sluta låta(på det här sättet) bara för att man lägger ur växeln? Jaja, jag får väl prova det iallafall. | |
|
Låter som lager fel tycker jag. Men slits bakdäcken normalt? alltså lika över hela slitytan! //Simon |
|
| Jag har bara haft bilen i tre dar, men däcken som sitter på är det inga fel på.. inget ojämnt slitage, men dom kan ju vara nya också. Får undersöka lagrena lite närmare.. | |
| per_j82: Handbromsen tar rätt dåligt, kan det vara så att bromsbacken/arna är dålig(a) så att det blir spel i trumman då? | |
|
Mugge: Det låter mer i högre fart, men det låter inte mer när man svänger mer. (Sorry för de många inläggen men jag kommer på massa grejer allt eftersom ;)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.